گنجوری که دیگر رنجور نیست!

30 جولای 2013

همراهان قدیمی گنجور اگر به خاطر داشته باشند تا همین چند ماه پیش گنجور هر چند روز و بعضاً هر چند ساعت یک بار از دسترس خارج می‌شد.

گنجور رنجور است!

اوایل خرداد امسال با بهبود مشخصات سرویس‌دهندهٔ گنجور به لطف خودخواستهٔ میزبان وب گنجور شرایط تغییر کرد و با دو برابر شدن میزان حافظهٔ در اختیار، دیگر شاهد مشکلات پیشین نیستیم.

زمان بالا ماندن سرور گنجور : شصت روز

این در حالیست که روند تعداد بازدیدکنندگان و تعداد صفحات بازدید شده در روز گنجور طبق روال همیشگی رو به افزایش بوده و این روزها روزانه بیش از ۵۵۰۰۰ صفحه از گنجور توسط بیش از ۷۰۰۰ بازدیدکنندهٔ یکتا دیده می‌شود.

آمار بازدیدهای گنجور

با توجه به آن که محتوای مورد استفاده هم ثابت نیست و حجم قابل توجهی از مراجعات شامل جستجوها، استفاده از امکاناتی همچون شعرهای مشابه و مانند آن است که برای مصرف منابعی همچون پردازنده و حافظه اشتهای زیادی دارند.

جستجوها در گنجور

جا دارد در اینجا از کلیهٔ دوستانی که با کمکهای مالی خود این امکانات را برای گنجور فراهم کرده و می‌کنند سپاسگزاری ویژه شود (فهرست نامها و نحوهٔ هزینه‌کرد کمکهای دریافتی از این بزرگواران در این صفحه نگهداری می‌شود). به طور ویژه لازم می‌دانم از آقای حسین عمادزاده که طی دو سال اخیر علاوه بر تقبل سهم قابل توجهی از هزینهٔ سالانهٔ میزبانی وب گنجور، زحمت انتقال وجه به حساب میزبان را کشیدند یاد و تشکر ویژه کنم.

ضمناً دوستان زیادی از شرکتهای مختلف میزبان وب ایرانی بارها و بارها برای میزبانی رایگان گنجور اظهار تمایل کرده‌اند. خدمت این دوستان عزیز -ضمن تشکر ویژه- باید عرض شود که انتقال محتوای گنجور به میزبان دیگر فرایندی پرزحمت و زمانبر است و می‌تواند هم باعث از دست رفتن بخشی از امکانات در اثر اشتباهات سهوی مدیر سایت و هم از دسترس خارج شدن موقتی سایت شود. از این رو، علی رغم آن که مطمئناً گنجور می‌تواند با استفاده از لطف این بزرگواران در دسترس‌تر و سرپاتر باشد به لحاظ مشکلات جانبی احتمالی و خصوصاً نیاز به صرف وقت فراوان برای فرایند انتقال در حال حاضر نمی‌توانیم از لطف این بزرگواران استفاده کنیم.

بعدنوشت: شرکت مدیاتمپل در شهریورماه ۹۲ دسترسی گنجور را به خدماتش به بهانهٔ تحریم و عدم امکان ارائهٔ خدمات به مشتریان ایرانی در قبال دریافت وجه بدون اخطار قبلی قطع کرد. گنجور به مدت دو هفته در دسترس نبود و نهایتاً اطلاعات ارزشمندی را از دست داد.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)