آثار منثور مولانا و دیوان رشیدالدین وطواط

3 فوریه 2017

به همت آقای سیاوش جعفری (که پیشتر گرشاسپ‌نامهٔ اسدی توسی به همت ایشان به گنجور اضافه شده بود) کتابهای فیه ما فیه (شامل یک مقدمه و هفتاد بخش) و مجالس سبعه از آثار منثور مولوی در گنجور در دسترس قرار گرفته است.

فیه ما فیه و مجالس سبعه مولانا

کاربران گنجور رومیزی و ساغر با دریافت مجدد آثار مولانا می‌توانند این مجموعه‌ها را به نرم‌افزار اضافه کنند.

غیر از آن، دیوان رشیدالدین وطواط شاعر و ادیب نام‌آور قرن ششم هجری شامل بالغ بر ۸۵۰۰ بیت شعر نیز به همت آقای جعفری در گنجور در دسترس قرار گرفته است. این آثار در سایت وزنیابی شده و حروف رَوی آنها نیز مشخص شده تا امکان تحقیق تأثیر و تأثر این شاعر بر سایر شاعران پارسی‌گوی فراهم شود.

رشیدالدین وطواط

همانند سایر مجموعه‌ها امکان دریافت و افزودن این مجموعه به نرم‌افزارهای گنجور رومیزیاندروید) و ساغر وجود دارد و نسخهٔ epub نیز از طریق کتابخانهٔ گنجور در دسترس است.

دریافت آثار وطواط در ساغر

۶ نظر برای “آثار منثور مولانا و دیوان رشیدالدین وطواط”

  1. سیاوش گفته:

    سپاس از جناب حمیدرضا محمدی عزیز؛ مدیر کوشای این سامانه ی وزین فرهنگی. برای همه کسانی که دل در گروی سربلندی ایران زمین دارند آرزوی پیروزی و بهروزی دارم.

  2. کمال داودوند گفته:

    با سلام به دوستان گنجورپارسی شهادت حضرت فاطمه الزهرا و دهه فاطمیه (س) را به دوستان تسلیت میگویم
    کانال تلگرام بنده این است (khayatkamal@) لطفا این کانال رابادوستان به اشتراک بگذارید،همچنین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران را به دوستان تبریک عرض میکنم وبرایتان ازخداوند،سلامتی خواستارم.

  3. هاله گفته:

    دروفراوان به آقای سیاوش جعفری بر ای انجام این کارشایسته وسپاس ازمدیرکوشای این سامانه ی ارزشمند.
    این گونه شایستگی هادرجهان ریاودروغ ونیرنگ های صدرنگ،پنجره ای است به گلستان شعروشعور.

  4. رحيم گفته:

    درود و سپاس بی پایان به همه فارسی زبان ها و همه دست اندرکارانی که با این همه زحمت و تمامی کوشش ها این سامانه أدبیاتی را در اختیار مان میگذارند . و درود خاص به مؤسس گنجور.
    موفقیت های شما را ارزمومندم

  5. ابوطالب رحیمی گفته:

    درود بر همه دوستانی که در راه اعتلای فرهنگ غنی شعر و ادبیات ایران زمین در این سایت خوب تلاش می کنند. سپاسگذار همه ی این بزرگواران هستن و براشون آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم.

  6. علیرضا گفته:

    خوبان پارسی گو بخشندگان عمرند
    ساقی بشارتی ده رندان پارسا را

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)