دریافت مجموعه‌ها در گنجور اندروید ویرایش ۰.۷

4 نوامبر 2012

گنجور اندروید ویرایش ۰.۷ امکان دریافت و نصب مجموعه‌های شعر را از طریق اینترنت فراهم می‌آورد (همانند امکان مشابهی که در گنجور رومیزی در دسترس قرار دارد.) برای این منظور عنوان جدید «دریافت مجموعه‌ها» به منوی برنامه اضافه شده که با کلیک بر روی آن (در صورت اتصال به اینترنت) فهرست مجموعه‌های قابل دریافتی که روی گنجور اندروید شما وجود ندارند نشان داده می‌شود و کاربر می‌تواند با انتخاب هر مجموعه آن را دریافت و نصب کند. انتخاب منوی دستگاه در حالت نمایش پنجرهٔ «دریافت مجموعه‌ها» امکان این که کاربر از سرویس «مدیر دریافت اندروید» استفاده نکند را نیز فراهم می‌آورد (این سرویس روی دستگاههای با اندروید قدیمی در دسترس نیست و برنامه روی این دستگاهها از روش دیگری برای دریافت از اینترنت استفاده می‌کند).

منوی دریافت مجموعه‌ها در گنجور اندروید
دریافت فهرست مجموعه‌ها

با توجه به امکان افزودن مجموعه‌های جدید امکان حذف شاعران موجود نیز به برنامه اضافه شده است. برای این کار کافی است شاعر مورد نظر را فعال کنید و از منو دکمهٔ «حذف شاعر» را انتخاب کنید. برنامه پس از دریافت تأییدیه آثار شاعر جاری را پاک می‌کند.

برای دوستانی که برای اولین بار برنامه را نصب می‌کنند به دکمه‌های پیکربندی ابتدایی دکمهٔ «ذخیره و ایجاد بانک خالی» اضافه شده است که مخصوص دوستانی است که تمایل دارند برنامه را بدون انتقال فایل از کامپیوتر روی دستگاهشان اجرا کنند.


نظرات دوستانی که این قابلیتها را آزمایش می‌کنند در ادامهٔ کار خیلی مؤثر خواهد بود چرا که حدس می‌زنم روی دستگاههای متفاوت مشکلات زیادی روی این قابلیت داشته باشیم.

گنجور اندروید نسخهٔ ۰.۷ را از این نشانی می‌توانید دریافت کنید.

۶۱ نظر برای “دریافت مجموعه‌ها در گنجور اندروید ویرایش ۰.۷”

  1. مهدی شریفی گفته:

    درود به شما
    چرا من نمی تونم برنامه رو نصب کنم؟
    در واقع برنامه گنجور نصب شده، از قسمت دریافت مجموعه ها هم شاعر مورد نظرم رو اضافه می کنم، ولی بعدش هیچ اتفاقی نمی افته، حتی وقتی رفتم توی قسمت مدیریت فایل و سعی کردم برنامه رو نصب کنم پیام داد کخ«این فایل یک فایل apkg معتبر نیست» لطفا راهنمایی کنید. من عاشق این برنامه هستم و واقعا دوست دارم روی موبایل هم داشته باشمش

  2. حمیدرضا گفته:

    @مهدی شریفی:
    مجموعه شعرها فایل apk‌ نیستند و قالب متفاوتی دارند. اگر با نصب مجموعه‌ها مشکل دارید فعلا می‌توانید از انتقال فایل آماده از روی کامپیوتر استفاده کنید. این فیلم را ببینید:
    http://www.aparat.com/v/VsM8R

  3. چاووش گفته:

    باتشکر از زحمات عزیزان طراح ظاهرا امکان جستجو در نسخه اندروید ۰٫۷ وجود ندارد اگر هست لطفا راهنمایی بفرمایید واگر نیست خواهشمندم تدارک شود ممنون

  4. جمال گفته:

    باتشکر از زحماتتان ، اگر امکان جستجو و ارسال پیامک با یک گرافیک زیبا اضافه بشه دیگه هم بی نظیر میشه هم بی رقیب
    بازم از تمام زحماتتون متشکرم

  5. اشکان گفته:

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم کی برنامه گنجور واسه ویندوزفون میسازین اصلا قصد دارین این کارو کنین؟

  6. زینب گفته:

    واقعا این کارها مایه امیدواری ما جوونا به آینده میشه. آرزو دارم بتونم از این خدمت های ماندگار بکنم

  7. فرشاد باغستانی گفته:

    سلام
    ضمن تشکر از تلاشهای تیم محبوب گنجور. ۲ نظر در جهت بهبود اپلیکیشن آندروید دارم
    اولا اگر رنگ پس زمینه و همینطور نوشته ها قابل تنظیم باشد بهتر است زیرا ترکیب رنگ فعلی زیاد جالب نیست و باعث درد گرفتن چشم میشود.
    دوم اینکه اگر قابلیت کپی کردن متن به برنامه افزوده شود بسیار عالیست.
    تشکر

  8. حمیدرضا گفته:

    @فرشاد باغستانی:
    تشکر از لطف شما
    این برنامه مدتهاست بیشتر به حساب آن که برنامه‌های بهتری همچون می‌کده و پردیس پارسی ارائه شدند تغییر نکرده. اگر این برنامه‌ها امکان دریافت مستقیم مجموعه‌ها از گنجور و همینطور پشتیبانی از خوانشها را اضافه کنند شاید نیازی به بهبود این برنامه نباشد.
    در هر شکل احتمالا روزی اگر قرار به بهبود این برنامه باشد به چشم. مد نظر خواهم داشت. البته دوستان علاقمند برنامه‌نویس نیز احتمالا مطلع هستند که گنجور اندروید هم مثل گنجور رومیزی متن باز است و کد آن روی گیتهاب در دسترس است (اطلاعات بیشتر با جستجو در تازه‌های گنجور در دسترس است).

  9. مورچه-کوچولو گفته:

    تشکر
    فقط پشتش سیاهه(منظورم اضافه کردن تنظیمات است (: )

  10. Zajjad گفته:

    کی فایل apk موبایل می خواست؟ بگو تا برات بفرستم

  11. Sajjad گفته:

    در ضمن دوستان کسی اگه اشعار کاوه سوخک لاری (شکیب) و داوود ملک زاده رو برای اندروید داره، لطفاً برام بذاره.
    وگرنه ایرانی دو شاعر اگه کسی لیست تمام شعرا رو خواست ، بگو تا برات بفرستم.ممنون.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)