گنجور رومیزی ویرایش ۲.۳ و سفرنامهٔ ناصرخسرو

21 ژانویه 2011

در ویرایش ۲.۳ گنجور رومیزی همان گونه که یکی از دوستان پیشنهاد کرده بود دامنهٔ عملکرد دکمهٔ فال را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که بخشهای مختلف از آثار شاعران متفاوت را پوشش دهد.

دامنهٔ عملکرد دکمهٔ فال
تعیین بخشهایی که دکمهٔ فال از آنها شعر انتخاب می‌کند

از آنجا که نمایش فهرست محتویات متون منثور با نمایش اولین پاراگراف آنها در فهرست کند بود در این ویرایش متون پاراگرافهای اول بلند بریده می‌شود و این صفحات سریع‌تر نمایش داده می‌شوند.

نمایش فهرست متون منثور در گنجور رومیزی ویرایش ۲.۳

بهینه‌سازیها و رفع اشکالهای جزئی دیگری هم در این ویرایش صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به مقایسه‌های بیشتر در هنگام اضافه کردن مجموعه‌های اشعار جهت جلوگیری از ورود داده‌های تکراری یا نامعتبر به برنامه و همینطور انتقال فرمانهای «اضافه کردن مجموعه‌های اشعار …» و «دریافت فهرست مجموعه‌های اشعار» به منوی جدید «مجموعه‌ها» اشاره کرد.

نصاب به‌روزرسانی این ویرایش را از این نشانی دریافت کنید.

علاوه بر این سفرنامهٔ ناصر خسرو با استفاده از فایل قابل دریافت از سایت تصوف ایران (این صفحه) و با بخش‌بندی در قالب صد بخش مجزا در جهت تسهیل مطالعه به سایت اضافه شد (سفرنامهٔ ناصر خسرو در گنجور). مجموعهٔ مناسب جهت گنجور رومیزی را از این نشانی دریافت کنید.

یادآوری مجدد: در این ویرایش فرمان «اضافه کردن مجموعه‌های اشعار …» دیگر در منوی «ابزارها» قرار ندارد و به منوی جدید «مجموعه‌ها» منتقل شده است.

۱۵ نظر برای “گنجور رومیزی ویرایش ۲.۳ و سفرنامهٔ ناصرخسرو”

  1. مهران گفته:

    خسته نباشی حمید رضا جان، من دو روز نبودم و چقدر اتفاقات افتاده
    ۳ تا پیشنهاد برای بهبود نرم افزار دارم.

    پیشنهاد ۱ = جدا کردن شعرای معاصر و قدیم از همدیگه است تا دوستانی که به شعر نو علاقه مند هستند بیشتر ترغیب به تولید مجموعه اشعار محبوبشان بشوند.
    پیشنهاد ۲ = به هر شعر یک کد خاص اختصاص داده بشه و یک منوی جدید به نرم افزار اضافه شه به اسم ارسال اشکالات در اشعار، چیزی شبیه کد پستی، به شرط اینکه در نسخه اصلی تغییر داده بشه و اون نسخه قابل دسترس برای دانلود باشه یا لااقل چند وقت یکبار آپدیت بشه … اون نسخه میتونه محتوی همه مجموعه هایی هم باشه که بعدا به پایگاه داده ها اضافه شده اند.
    پیشنهاد ۳ = اگه سیستم کپی اشعار هم قوی بشه بد نیست، چون وقتی کپی میکنی مصرع ها زیر هم کپی میشه

    خوشحال میشم نظرت رو بدونم
    مهران

  2. سعید گفته:

    ممنون که به نظرات و درخواستهای ما اهمیت میدهید

  3. فریبرز گفته:

    با سلام
    جا داره که از اینجا از تمامی کسانی که در ساخت این نرم افزار بسیار زیبا و دوست داشتی زحمت کشیده اند تشکر کنم.
    یه در خواست داشتم که اگه امکانش وجود داره مجموعه شعرهای استاد مهدی اخوان ثالث را هم در نسخه های بروز رسانی های جدیدتر قرار دهید.
    زیباترین قسمت این نرم افزار قسمت فالش است که واسه ما دل سوخنه ها مرهم خوبیه باید راتشو بگم که من به این قسمت نرم افزار معتاد شده ام.
    ممنون

  4. سعید گفته:

    چرا ورژن ۲٫۳ رو در http://ganjoor.sourceforge.net هم قرار نداید؟
    اونجا ۲٫۲ وجود داره…

  5. حمیدرضا گفته:

    @سعید:
    اندازهٔ نصابهای کامل زیاده و آپلودشون برای من آسون نیست، ضمن این که کسی که ۲٫۲ داشته باشه با دریافت آپدیت به راحتی ۲٫۳ رو خواهد داشت. معمولاً با توجه به زحمت آپلودش در مواردی که محتوای دیتابیس خیلی عوض نشده باشه نصاب کامل رو آپلود نمی‌کنم.

  6. سعید گفته:

    منظورم همون آپدیتشه.
    حداقل فایل آپدیت ۲٫۳ رو در اون آدرس قرار بدید.

  7. حمیدرضا گفته:

    @سعید:
    سعی می‌کنم این کار رو بکنم ولی همیشه بهترین راه برای دستیابی به آپدیت گنجور رومیزی استفاده از فرمان «پرس و جو برای ویرایش جدیدتر» از منوی «راهنما» یا فعال کردن گزینهٔ «در هنگام شروع برای یافتن ویرایش جدیدتر و مجموعه اشعار جدید جستجو کن» در پنجرهٔ «پیکربندی» هستش.

  8. سینا گفته:

    سلام
    به نظرم خودتون یه سری از تنظیمات رو پیشنهاد بدین ، مثلا الآن این فونت و پس زمینتون خیلی قشنگن و به هم میان، اگه اینا رو توی یه فایل زیپ با هم به عنوان پوسته پیشنهادی برای دانلود قرار بدین، از بقیه کاربرا هم بخواین که اگه خلاقیتی بکار بردن براتون بفرستن و توی یه صفحه اونا رو نشون بدین، یه چیزی تو مایه های تم های Personas برای فایرفاکس.
    حالا این فونته اسمش چیه؟ Quran Taha ؟

  9. mohsen گفته:

    وقتی برای دانلود کلیک میکنم به یه صفحه دیگه میره انجا هم چیزی برای دانلود نیست لطفا راهنمایی کنید.

  10. حمیدرضا گفته:

    @mohsen:
    اینجا را ببینید:
    http://blog.ganjoor.net/1389/12/21/sf-download-help

  11. جلیل غدیری گفته:

    با سلام محضر استاد
    اگر دیوان اهلی شیرازی یا تحفه العراقین خاقانی به مجموعه ی گنجور افزوده شود خیلی خوب خواهد بود

  12. جلیل غدیری گفته:

    با سلام محضر استاد
    اگر دیوان اهلی شیرازی یا تحفه العراقین خاقانی به مجموعه ی گنجور افزوده شود خیلی خوب خواهد بود
    ارادتمند غدیریر رامسر

  13. محمد گفته:

    سلام
    ضمن تشکر از شما به خاطر نشر فرهنگ و ادب این مرزو بوم میخواستم بگویم که جای اشعار مرحوم حسین منزوی در این کنجینه گرانبها خالیه
    تشکر از زحماتتون

  14. علیرضا گفته:

    عرض سلام و خسته نباشید. از زحمات شما متشکرم. بنده هرچه میخواهم از طریق برنامه شعرای جدید را اضافه کنم خطا میدهد ، ضمن اینکه وقتی میخواهم آن را دانلود کنم باز هم خطا میدهد لطفا برای به روز کردن تعداد شعرا راهنمایی کامل بفرمایید. اگر امکان دارد پیام را برای بنده ایمیل کنید.

  15. حمیدرضا گفته:

    @علیرضا:
    لطفا نوع و پیغام خطا را مشخص کنید.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)