ویرایش ۲.۲ گنجور رومیزی و غزلیات بیدل

31 دسامبر 2010

ویرایش ۲.۲ گنجور رومیزی علاوه بر چند رفع اشکال شامل قابلیتهای جدیدی از جمله حذف خودکار آثار قدیمی یک شاعر در هنگام اضافه کردن مجموعه اشعار جدید از او، امکان تغییر مسیر پایگاه داده‌های برنامه با ویرایش مسیر آن در فایل ganjoor.ini واقع در مسیر نصب (و در نتیجه امکان نصب برنامه در مسیر Program Files در ویندوز ۷ و ویستا و همینطور امکان استفادهٔ مشترک با ساغر از یک فایل پایگاه داده) و پشتیبانی از نمایش زندگینامهٔ شاعران همانند ساغر است. برای مشاهدهٔ اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید. نصاب به‌روزرسانی را از اینجا دریافت کنید.

مجموعهٔ کامل غزلیات بیدل را نیز می‌توانید از اینجا دریافت کنید و به گنجور رومیزی خود اضافه کنید. توصیه می‌شود پیش از اضافه کردن این مجموعه برنامهٔ خود را به‌روز کنید.

۷ نظر برای “ویرایش ۲.۲ گنجور رومیزی و غزلیات بیدل”

  1. سید رضی گفته:

    دست‌مریزاد.

  2. سعيد شريعتي گفته:

    غزلیات بیدل را روی گنجور رومیزی نصب کردم اما تا غزل ۲۴۶۲ بیشتر نصب نمی‌شود و فهرست غزلیات صفحه سوم ندارد. ممنون اگر راهنمایی کنید

  3. جهان بزرگی گفته:

    سلام
    دست مریزاد روز به روز کاملتر می شود .

  4. سعید گفته:

    سلام و خسته نباشید
    اگه امکان داره، گزینه ی “دامنه ی عملکرد دکمه ی فال” رو طوری تغییر بدید که بشه چند شاعر رو باهم انتخاب کرد، یعنی فال از بین اشعار مثلا حافظ و خیام و مولانا انتخاب بشه. یا با نگه داشتن کلید Ctrl یا با تیک زدن کنار اسم شاعر.
    ممنون

  5. جهان بزرگی گفته:

    سلام
    درباره امکان استفادهٔ مشترک با ساغر از یک فایل پایگاه داده بیشتر توضیح بدید . چون من گنجور رو تو مسیر نصب ساغر نصب کردم تا شاعران جدید را تو ساغر هم داشته باشم … ولی نشد … شاید درست متوجه نشده ام . لطفا راهنمایی کنید .

  6. حمیدرضا گفته:

    @جهان بزرگی:
    راهنمای کوچکی برای این کار نوشته‌م:
    http://blog.ganjoor.net/1389/10/16/same-db-4-ga-saa

  7. حمیدرضا گفته:

    @سعید:
    این قابلیت در ویرایش ۲.۳ اضافه شد:
    http://blog.ganjoor.net/1389/11/01/dg-2-3

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)