آینۀ جان – شعر و ادب پارسی برای اندروید

14 ژوئن 2022

آینۀ جان برنامه‌ای در زمینهٔ شعر و ادب پارسی است که توسط محمدحسن آرام برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شده است. در این مجموعه، اشعار بیش از ۱۲۰ شاعر کهن و معاصر پارسی زبان گنجانده شده است که کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود آثار هر یک از شعرا را به صورت رایگان دریافت کند.

آینهٔ جان

تاکنون برنامه‌های مشابهی در فروشگاه‌های اندرویدی ارائه شده است اما این برنامه ویژگی‌هایی دارد که کاربران آن را به سایر برنامه‌های مشابه ترجیح خواهند داد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری زیبا و کاربر پسند: در این برنامه سعی شده است تا حد امکان از انیمیشن و حرکت (موجود در کتابخانه متریال اندروید) جهت درک بهتر جابجایی بین صفحات مختلف برنامه استفاده شود.
آینهٔ جان
آینهٔ جان
  • جستجوی هوشمند و هدفمند: نتایج جستجو در این برنامه به صورت هوشمند و بر اساس مرتبط‌ترین بیت و یا بند مرتب می‌شود. علاوه بر این در این برنامه امکان محدود کردن جستجو به آثار یک شاعر و یا یک کتاب خاص وجود دارد. ضمن آنکه امکان جستجو در متن یک شعر نیز پیش‌بینی شده است.
  • تنظیمات متعدد: در این برنامه می‌توان شکل و اندازه فونت متن کتاب، رنگ کاغذ کتاب و شدت نور کاغذ کتاب را تنظیم کرد. همچنین می‌توان برنامه را در مود شب و یا روز قرار داد.
آینهٔ جان
  • ایجاد لیست علاقه‌مندی‌ها و نشان‌گذاری‌ها:  کاربر می‌تواند هر صفحه از یک کتاب را برای مراجعهٔ بعدی نشانه گذاری کند. همچنین می‌تواند ابیات و بندهای مورد نظر خود را به سادگی به لیست علاقه‌مندی‌ها اضافه کند.
  • هایلایت کردن: سه رنگ هایلایت در برنامه پیش‌بینی شده است تا کاربر بتواند هر قسمتی از یک مصرع و یا بند را هایلایت کند.
آینهٔ جان
  • دریافت خروجی: این برنامه امکان دریافت فایل خروجی به صورت pdf ،jpg و txt را به کاربر می‌دهد. سه حاشیهٔ زیبا برای خروجی‌های pdf و jpg قابل انتخاب است. همچنین کاربر می‌تواند عرض فایل jpg را تنظیم کند.
  • اشتراک گذاری: امکان اشتراک گذاری شعر به صورت فایل و متن در این برنامه وجود دارد.
آینهٔ جان
  • یادداشت‌گذاری: در این برنامه کاربر می‌تواند زیر هر یک از ابیات و یا بندها به صورت جداگانه یادداشت بگذارد.
آینهٔ جان
  • کپی متن: امکان کپی یک یا چند بیت و بند در این برنامه وجود دارد.
  • مشاهدهٔ معنی لغات در لغتنامه: کاربر می‌تواند با انتخاب یک لغت از داخل متن، معنی آنرا در فرهنگ معین و لغتنامه دهخدا که به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار داده شده است، مشاهده کند.
آینهٔ جان

علاوه بر اینها این برنامه کاملاً رایگان و فاقد هر گونه تبلیغات است. می‌توانید این برنامه را از بازار و گوگل پلی دریافت کنید.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)