دسترسی آسان‌تر به شعرهای هموزن

29 دسامبر 2016

پیرو اعلام نیاز یکی از همراهان گنجور، در کادر حاشیه‌ها مشخصهٔ وزن به یک پیوند تبدیل شده که با کلیک بر روی آن می‌توان فهرست سایر شعرهای شاعر با همان وزن را مشاهده کرد.

لینک وزن اشعار

عنوان پیوندِ شعرهای مشابه نیز به «شعرهای مشابه (وزن و قافیه)» تغییر داده شده تا سریع‌تر بتوان کارکرد آن را متوجه شد (که نمایش فهرست شعرهایی باشد که توأماً هموزن و همقافیه با شعر جاری هستند).

در صفحهٔ شعرهای شاعر با وزن خاص امکان مشاهدهٔ فهرست شعرهای همهٔ شاعران بر همان وزن نیز اضافه شده است.

مشاهدهٔ فهرست شعرهای هموزن

۵ نظر برای “دسترسی آسان‌تر به شعرهای هموزن”

  1. کورش گفته:

    وزن یابی در کنجور فوق العاده کاربردی و عالی است جدا به شما مدیران این سایت افتخار می کنم. اگر سیاست سایت به شما اجازه می دهد لطفا دامنه شعرا و اوزان شعری را گسترش داده و از شاعران معاصر هم استفاده کنید گر چه ممکن است شعرای معاصر سطح ادبی متفاوتی از محتوای سایت شما داشته باشند ولی فکر میکنم جای شعرای خوبی همچون سایه، شفیعی کدکنی، سیمین بهبهانی، و …. خالی است خصوصا پیدا کردن وزن این شعرا نیز کارآمد خواهد بود از سعی و تلاش شما عزیزان کمال سپاس را دارم.

  2. حمیدرضا گفته:

    @کورش:
    از لطف جنابعالی سپاسگزارم.
    آثار شعرای معاصر عموماً محذوراتی از جنس حق تألیف (شاعر، خانواده یا ناشر) دارند وگرنه مطمئنا در گنجور جای خالیشان وجود دارد.

  3. مهدی گفته:

    سلام از برنامه بسیار خوب شما و فرهنگسازی و تلاش شما برای پیشرفت جامعه متن باز کشور تشکر میکنم واقعا عالی هستش چند پیشنهاد و نظر داشتم اگر ممکنه بررسی کنید.
    ۱) امروزه تمامی پروژه ها چه کوچک چه بزرگ ، با هر زبانی و هر پلتفرمی از گیت هاب استفاده می کنند (هم رابط کاربری بهتری داره هم مدیریت بهتر و قوی تری هم امکان مشارکت اعضا و کاربران خیلی راحت تر و بیشتر هستش) github.com
    در صورت امکان پروژه گنجور رو روی گیت هاب قرار بدید،اگر خودتون فرصتش یا برنامه ای براش ندارید و رضایت داشته باشین بنده خودم روی گیت هاب قرار بدم.
    ۲) نسخه تحت وب برنامه ظاهر بهتر و کاربرپسند تری داره ، در صورت امکان گنجور رومیزی رو از ابتدا باز نویسی کنید و پیشنهاد میکنم که از WPF استفاده کنید تا دستتون توی طراحی بازتر باشه و برنامه زیباتری داشته باشیم (البته خود شما وارد تر از ما هستید). اخیرا برنامه ای تحت عنوان گنیجه برای ویندوز ۱۰ در استور قرار گرفته و از دیتابیس گنجور استفاده میکنه رابط کاربری بهتر و امکانات جستجوی بسیار بهتری دارد.در صورت امکان بررسی کنید.

  4. حمیدرضا گفته:

    در پاسخ آقامهدی عزیز:
    با تشکر از پیشنهادهایتان:
    * در مورد استفاده از گیت‌هاب، کد منبع گنجور رومیزی و اندروید به آنجا منتقل شده منتهی هنوز به طور فعال از این سایت استفاده نمی‌شود.
    * در مورد بازنویسی: با توجه به بازمتن و آزاد بودن گنجور رومیزی این امکان برای برنامه‌نویسان علاقمند وجود دارد. منتهی فرصت و امکان انجام این کار برای برنامه‌نویس گنجور رومیزی فراهم نیست.

  5. کمال داودوند گفته:

    باسلام به دوستان گنجوریان این رباعی ها را ازابیات ابو سعید ابوالخیر به اشتراک گذاشتم به دوستان بنده هم جمع آن ها را
    برای دوستان و اهل هنروشعر به ابجدکبیر درآوردم وکم وبیش درخلال حواشی این شاعر با وضع حال وروزدرامده درج میکنم تابیاید آن روزیکه تمامی این رباعی خاردار آنها فارغ ایم برای رسیدن به به مغز این شاعر و اسرار کهن تلاشم را همچنان حفظ وادامه میدهم،بقول استادی تاچه زایدزمان،ودرپایان تسلیت بمناسبت حادثه ساختمان پلاسکوازطرف بنده پذیرا باشید ودرپناه ایزد منان باشید.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)