نسخهٔ کامل هفت‌اورنگ جامی و گنجینه الاسرار عمان سامانی

24 مارس 2017

پیشتر گزیده‌ای از منظومهٔ هفت‌اورنگ عبدالرحمان جامی شاعر بزرگ قرن نهم در دسترس بود که به اتکای نسخهٔ کامل در دسترس از طریق ویکی‌درج نسخهٔ کامل آن به گنجور اضافه شد (اینجا). منتهی با توجه به حجم این مجموعه (بیش از بیست و دو هزار بیت) و همینطور زحمتی که پیشتر جناب فرید حامد برای خوانش بخشهایی از منظومهٔ لیلی و مجنون این گزیده کشیده بودند (در خوانشهای گنجور ببینید) گزیدهٔ قدیمی را نیز با عنوان خلاصهٔ هفت‌اورنگ در دسترس نگه داشتیم (اینجا).

علاوه بر آن منظومهٔ مشهور گنجینه الاسرار عمان سامانی شاعر عهد قاجار را به اتکای زحمتی که پیشتر توسط سرکار خانم آزاده لاری کشیده بودند و در قالب آثار در دسترس از طریق کتابخانهٔ تصوف منتشر شده بود به گنجور اضافه کردیم.

کیست این پنهان مرادر جان و تن - کز زبان من همی گوید سخن؟ - این که گوید از لب من راز کیست - بنگرید این صاحب آواز کیست؟

آثار یاد شده از طریق مجموعه‌های قابل دریافت در خانوادهٔ نرم‌افزارهای سازگار با گنجور رومیزی (ساغر و گنجور اندروید) و همینطور در قالب epub از طریق کتابخانهٔ گنجور قابل دریافت است.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)