تفسیر کشف الاسرار میبدی

30 مارس 2017

تفسیر کشف الاسرار از متون ادبی و قرآنی فارسی قرن ششم هجری است که به دست ابوالفضل رشیدالدین میبدی نگاشته شده است. اساس این کتاب بر تفسیر الهروی خواجه عبدالله انصاری است که در متن این کتاب به دفعات با عنوان پیر طریقت و مانند آن از او یاد شده و به همین علت در گذشته بعضا به غلط این تفسیر را به خواجه عبدالله انصاری نسبت داده‌اند.

این کتاب مفصل و تفسیر کامل به مدد همت سرکار خانم زهرا خالوئی تایپ شده بوده و از طریق کتابخانهٔ تصوف منتشر شده بود که با استفاده از آن منبع هم‌اکنون به صورت آنلاین در گنجور (و به صورت قابل دریافت در گنجور رومیزی و اندروید و ساغر) در دسترس قرار گرفته است (در این نشانی).

تفسیر کشف الاسرار

۵ نظر برای “تفسیر کشف الاسرار میبدی”

  1. ... گفته:

    لطفا در اولین فرصت، این مجموعه را قالب epub منتشر کنید.

  2. حمیدرضا گفته:

    @…
    علت عدم انتشار نسخه epub این مجموعه آن بوده که اغلب دستگاههای همراه توان باز کردن epub با این حجم را نظیر آثار مولوی و عطار ندارند
    و تصمیم بر آن بوده که epub به شکل چندبخشی منتشر شود.

  3. ... گفته:

    در موبایل، بخشی از این اثر بصورت بیت شناخته شده و به اشتباه جدا از بقیه متن نمایش داده میشود. امیدوارم این مشکل حل شود.

  4. ... گفته:

    مثلا http://ganjoor.net/meybodi/kashfol-asrar/099/sh1/

  5. حمیدرضا گفته:

    @… :
    در تبدیل متن ورودی از آنجا که تفاوت متنهای مصرّع از نثر مشخص نبوده از الگوریتمی استفاده شده که بر طبق آن هر دو خط دارای کمتر از ۱۲ کلمه متوالی یک بیت فرض شده. این الگوریتم خیلی جاها درست عمل کرده و بعضی جاها درست عمل نکرده.
    از این جهت متأسفانه لازم است دوستانی که با این مسئله برخورد می‌کنند تک تک در قالب حاشیه یا با ایمیل یا همینجا مورد را مشخص کنند تا حل شود.
    موردی که اشاره فرمودید رفع اشکال شد.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)