پایان کار فهرست‌گذاری خودکار متون گنجور بر اساس نسکبان

10 می 2024

این فرایند هم‌اکنون به پایان رسیده است. در پایان این فرایند هم‌اکنون اشعار گنجور بر اساس ۳۹۵ کتاب PDF در دسترس از طریق نسکبان فهرست‌گذاری شده‌اند.

منابع کاغذی آثار هر سخنور (شامل منابع در دسترس از طریق نسکبان و گنجینهٔ گنجور) نیز ذیل صفحهٔ خود آن سخنور فهرست شده است:

منابع کاغذی حافقظ

سرور نسکبان ارتقا و بهبود پیدا کرده و امیدوارم به زودی بتوانم روی بهبود کارایی جستجو در آن وقت بگذارم. فرایند تطبیق متن کتابهای نسکبان با گنجور هنوز ایده‌آل نیست و جای کار دارد. منتهی وضعیت فعلی هم به لحاظ مستند کردن بخش قابل توجهی از متون گنجور گام بزرگ و مهمی محسوب می‌شود.

۲ نظر برای “پایان کار فهرست‌گذاری خودکار متون گنجور بر اساس نسکبان”

  1. si گفته:

    درودها بر شما باد. دست مریزاد.
    فقط تصویر بعضی از بخش های شاهنامه خالقی اضافه شده. کاش اگر شدنی است تصویر همه ی صفحات آن افزوده شود.

  2. حمیدرضا گفته:

    با درود متقابل، این تصاویر با مقایسهٔ متن بازشناسی شده به طور خودکار که در نوشتهٔ قبلی مرتبط راجع به آن توضیح داده شده اضافه شده‌اند و متأسفانه دقت یا همخوانی متن بازشناسی شده طوری نبوده که بتوان برای همهٔ بخش‌های شاهنامه موارد متناظر در چاپ خالقی را پیدا کرد. به طور خودکار نمی‌شود، به صورت دستی امکانش هست اگر علاقمندی بخواهد خودش انجام دهد (پیشنهاد شعر مرتبط درگنجور).

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)