گزیده‌ای از اشعار مصطفی مجیدی

19 آگوست 2013

به لطف و همت همراه گرامی گنجور، آقای کامران مشایخی، گزیده‌ای از اشعار آقای مصطفی مجیدی شاعر جوان معاصر -با اطلاع و کسب اجازه از ایشان- برای گنجور رومیزی و ساغر در دسترس قرار گرفته است.

با هم مقدمهٔ این مجموعه را مرور می‌کنیم:

مصطفی مجیدی در ۲۳ خرداد ۱۳۶۰ در شهرستان بابل به دنیا آمد. ذوق و علاقه به ادبیات خصوصا شعر او را به وادی شاعری کشاند. نخستین اشعار خویش را در سن ۱۲ سالگی سرود. اشعار او از سال ۱۳۸۰ به بعد در مجلات و فصلنامه‌ها همچون: بخارا، عصر پنجشنبه‌ها، گوهران و … به چاپ رسیدند. سال ۱۳۸۲ شروع فعالیتش در هنر مجسمه‌سازی بود. در پنجمین بینال مجسمه‌سازی تهران هنرمند برگزیده شد. از سال ۱۳۸۵ به عکاسی هنری روی آورد. او هم‌اکنون عضو سایت فانوس (سایت عکاسان ایران) می‌باشد.

در جریان فاجعه سونامی در پروژه‌ای از سوی شرکت اپل مجیدی به یاد این قربانیان عکس و شعری اهدا نمود، پروژه‌ای که با حضور هنرمندان نامداری از سراسر جهان در ژاپن به نمایش گذاشته شد.

منتقدان و شاعران و فیلسوفانی در باب اشعار او نوشته‌اند از آن جمله می‌توان به آنی فینچ، جودیت باتلر، دیمیتریس لیاکوس، هدویگ گورسکی، فرناندو آرابال، دکتر سید حسین نصر، مصطفی ملکیان، بهاء‌الدین خرمشاهی، دکتر حورا یاوری، واراند و شماری دیگر اشاره کرد.

اظهار نظر شاعران و منتقدان دربارهٔ اشعار مصطفی مجیدی

آثار آماده چاپ:

(۱) مزامیر فرشتگان به دو زبان فارسی و انگلیسی به ترجمه دکتر سعید سعید پور

(۲) اورفئوس: یک نمایشنامه

اشعار مجیدی به زبانهای اسپانیایی،آلمانی، ایتالیایی، عربی و ارمنی توسط مترجمان صاحب نام برگردانده شده است. …

کاربران گنجور رومیزی و ساغر می‌توانند این مجموعه را از این نشانی با حجم ۶ کیلوبایت دریافت کنند. کاربران نرم‌افزارهای کتابخوان، نیز می‌توانند این مجموعه را از این نشانی در قالب epub بااندازهٔ ۴۷ کیلوبایت دریافت و مطالعه نمایند. طبق معمول کاربران گنجور اندروید نیز از طریق دریافت مجموعه‌ها به این مجموعه دسترسی دارند.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)