گنجور رومیزی ویرایش ۲.۵۴ و مجموعه‌های جدید

30 نوامبر 2012

در گنجور رومیزی ویرایش ۲.۵۴ نیاز به نصب نسخهٔ ۲ سکوی .NET‎ در صورت وجود نسخهٔ ۴ این سکو روی سیستم حذف شده و بنابراین گنجور رومیزی روی ویندوز ۸ به درستی نصب می‌شود. نصاب به‌روزرسانی را با اندازهٔ حدود ۲۹۰ کیلوبایت از این نشانی می‌توانید دریافت کنید.

در طول هفتهٔ گذشته چند مجموعه که مدتها پیش آقایان محمد نصیری و مهران صمدنژاد برای من ارسال کرده بودند از طریق «دریافت مجموعه‌ها» در دسترس قرار گرفته است. از آن میان می‌توان به یک نسخه از قرآن نیز اشاره کرد -که ممکن است به کار محققان ادبی که از گنجور رومیزی جهت کارهای تحقیقاتی استفاده می‌کنند و لازم است جهت کشف ارجاعات شاعران مکرراً به قرآن کریم مراجعه کنند- بیاید. کاربران ساغر می‌توانند نشانی دریافت این مجموعه‌ها را با بررسی فایل xml مجموعه‌های تازه (این فایل) به دست آورده آنها را دریافت و نصب کنند (انتهای فایل، نشانی دریافت در بین تگهای باز و بستهٔ DownloadUrl محصور شده است).

دوستانی که احیاناً با سرعت دریافت مجموعه‌ها مشکل دارند می‌توانند در برگهٔ اول دریافت مجموعه‌ها از این نشانی جهت دریافت استفاده کنند:

http://i.ganjoor.net/android/androidgdbs.xml

این، نشانی فهرستی است که برای دریافت مجموعه‌ها در گنجور اندروید استفاده می‌شود و چون روی میزبان گنجور قرار دارد سرعت بالاتری را ارائه می‌کند.

تغییر نشانی فهرست دریافت

۲ نظر برای “گنجور رومیزی ویرایش ۲.۵۴ و مجموعه‌های جدید”

  1. فریبرز گفته:

    زیباست

  2. شریفی گفته:

    با سپاس فراوان از زحمات ارزشمند شما امیدوارم پیروز و سلامت و سربلند باشید

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)