گنجور در ایران‌صدا

6 فوریه 2011

روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه، ساعت ۱ بعدازظهر در برنامهٔ زندهٔ رادیو-تی‌وی اینترنتی ایران‌صدا، گنجور به عنوان نمونه‌ای از مشارکت کاربران فارسی‌زبان اینترنت در توسعهٔ محتوای وب فارسی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. محور عمدهٔ بحث -آن طور که به من به عنوان مهمان برنامه اطلاع داده شده- احتمالاً سیستم بازبینی خروجیهای OCR خواهد بود اما سعی خواهم کرد در صورت نزدیکی با موضوع بحث در مورد صورتهای دیگر مشارکت دوستداران ادبیات فارسی در پیشبرد گنجور –گسترش دامنهٔ داده‌های گنجور با استفاده از ویرایشگر گنجور رومیزی، ساغر، کمکهای مالی و …- نیز مطالبی را طرح کنم. پیشتر کم و بیش ساز و کار سیستم بازبینی خروجیهای OCR در تازه‌های گنجور شرح داده شده اما احتمالاً در یک برنامهٔ رادیویی مجال بیشتری برای بحث در این مورد وجود دارد و این می‌تواند برای دوستانی که در زمینهٔ نحوهٔ کارکرد این سیستم سؤال داشتند جالب باشد. دوستان در صورتی که سؤال یا پیشنهاد خاصی پیرامون گنجور و متعلقاتش دارند که به نظرشان طرح آن در این گفتگو -با محوریت مشارکت فارسی‌زبانان در توسعهٔ وب فارسی- مناسب است لطفاً مطرح کنند تا در صورت تناسب با بحث راجع به آن صحبت شود.

ایران صدا

۱۲ نظر برای “گنجور در ایران‌صدا”

  1. هاشمي گفته:

    با سلام و تشکر از زحمات جنابعالی

    فکر میکنم جای « نسخه صوتی » اشعار بسیار خالیست.

    هر چند که اگر وظیفه صوتی کردن منابع کلاسیک را صدا و سیما و گویندگان آن به عهده میگرفتند بسیار نتیجه بهتری گرفته می‌شد. اما در این سایت نیز می‌توان این وظیفه را به عهده گرفت و این مهم را انجام داد.

  2. علی گفته:

    سلام
    از جریان کار از گرفتن کتاب تا کذاشتنش در سایت بگید.
    چه کارهایی اتوماتیک نرمافزاری یا دستی انجام میشه؟

  3. مهرداد گفته:

    سلام مهندس
    خیلی خبر خوبی بود…تبریک می گم..هر چند همین الان هم روی خیلی از وبلاگها و سایتهای فارسی گنجور حضور داره..اما این برنامه فرصت خوبیه..برای جذب علاقمندان
    به امید روزهای بهتر

  4. سید رضی گفته:

    سلام
    امیدوارم این برنامه کمک کنه علاقه‌مندان بیشتری برای کمک بخصوص در زمینه بازبینی‌ها جذب بشن.
    با آرزوی موفقیت برای شما دوست خوبم.

  5. ناشناس گفته:

    سلام
    با تشکر از زحمات شما سروران بزرگوار, امیدوارم که در همه زمینه ها همچنان موفق باشید.
    با آرزوی توفیق شما

  6. فراز گفته:

    بعدا حتما فایل مصاحبتون رو روی سایت بزارین متشکر

  7. محمد سالار گفته:

    با سلام و عرض ادب خدمت شما خوبان
    بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از سایت پر بارتان را اعلام می دارم.
    در پناه لطیف یگانه همواره موفق و مسرور باشید.
    برگ برگ کتاب زندگی تان زرین ، تابان و مانا
    محمد سالار

  8. علی گفته:

    با سلام و خسته ما که بعد از ساعت ۲/۳۰ فهمیدیم لطفا فایلشو بذارید

  9. مهدی گفته:

    فقط سپاس

  10. حمیدرضا گفته:

    @علی:
    احتمالاً کمی طول می‌کشه تا فایل آرشیوی رو در دسترس قرار بدن، در این صفحه:
    http://iranseda.ir/FullLive/?g=825759

    سایر دوستان:
    ممنون از لطفتون، واقعیتش به دلیل بی‌تجربگی من برنامه اونطور که من تصور می‌کردم من پیش نرفت و خیلی از مواردی رو که قصد داشتم طرح کنم فرصت صحبت در موردشون پیش نیومد. اما به هر حال ممکنه برای بعضی دوستان جالب باشه.

  11. علی شاه ظریفی گفته:

    سلام به یاران گنجور – واقعن اسم با مسمی است. من از طریق گنجور، با بیدل رابطه برقرار کرده ام و اگر فرصت بیشتر پیدا کنم، اشعار شاعران دگر را خواهم خواند.
    به نظر من، سایت گنجور، با همه زیبایی های فروانی که دارد، فقط به یک ویراستار ضرورت دارد تا نشانه گذاری و فاصله گذاری های را درست کند.
    تشکر

  12. حمیدرضا گفته:

    با عذرخواهی از دوستانی که پیشنهادهایی برای این گفتگو داده بودند -و علی رغم برنامهٔ قبلی من برای طرح آنها، به دلیل بی‌تجربگی من فرصت طرح آنها پیش نیامد- و نشد که طرح شود، دوستان علاقمند به شنیدن این برنامه این صفحه را ببینند:
    http://www.gozir.com/1389/12/02/ganjoor-in-iranseda-final

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)