رابط برنامه‌نویسی گنجور رومیزی، دیوان وحدت کرمانشاهی و …

30 ژانویه 2011

در مطلبی دو بخشی به شرح راهکاری پرداخته‌ام که می‌تواند برای دوستانی که تمایل دارند از فایلهای دادهٔ گنجور رومیزی اطلاعات استخراج کنند یا این فایلها را تولید کنند مفید باشد:

رابط برنامه‌نویسی گنجور رومیزی – بخش اول

رابط برنامه‌نویسی گنجور رومیزی – بخش دوم

خروجی برنامهٔ نمونهٔ شرح داده شده در مطلب دوم (استخراج اطلاعات از یک فایل docx و تبدیل آن به یک فایل gdb) که شامل اشعار وحدت کرمانشاهی -تهیه شده با استفاده از فایل قابل دریافت از سایت تصوف ایران– است را می‌توانید از این نشانی دریافت و به گنجور رومیزی خود اضافه کنید.

در مطلب پیشین تازه‌های گنجور اشاره کرده بودم که سورس‌فرج -سایت میزبان گنجور رومیزی- دچار مشکلاتی شده و من به بعضی امکانات آن دسترسی ندارم. آن مشکلات هنوز حل نشده و مشکل دیگری نیز گریبانگیر این سایت شده و آن فیلتر شدن این سایت در ایران است! دوستان و علاقمندان گنجور رومیزی را به صبر و دعا جهت هدایت برادران دست‌اندرکار مصائب پیش آمده دعوت می‌کنم و امیدوارم با توجه به نه چندان عادی بودن نفس فیلتر شدن این سایت، مشکل در زمان معقول حل شود.

۴ نظر برای “رابط برنامه‌نویسی گنجور رومیزی، دیوان وحدت کرمانشاهی و …”

  1. شهریار گفته:

    درود بر شما
    الان که خوشبختانه فیلتر نیست
    شاد باشید و سلامت

  2. مهران گفته:

    اشتباهات املایی در دیوان وحدت کرمانشاهی بی شمار است

    فکر می کنید لازم است فایل بازبینی شود یا از طریق حاشیه ها این کار انجام خواهد شد؟؟

  3. حمیدرضا گفته:

    @مهران:
    وحدت کرمانشاهی آثارش به سایت اضافه نشده فعلاً، و خوب اگه امکانش باشه که دوستانی که می‌خونن این اشعار رو تصحیح شده‌ش رو برای من بفرستن، جایگزین می‌کنم.

  4. مهران گفته:

    متاسفانه من زیاد علاقه ای به آثار ارائه شده در سایت تصوف ندارم و با بررسی دیگر آثاری که از این سایت دیدم (مثلا گنجینه الاسرار عثمان سامانی) اشتباهات دستوری زیادی سوای اشتباهات املایی دیده ام.
    فکر کنم این کار نیازمند داوطلبانی کوشا و یا مشارکت عمده دوستان در حاشیه نویسی دارد البته با تبلیغ فراوان.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)