دیوان کسایی مروزی

5 آگوست 2010

به لطف و زحمت آقای مهرداد بیات نویسندهٔ وبلاگ عشق است مجموعه اشعار باقیمانده از کسایی مروزی از پیشاهنگان شعر فارسی با استفاده از صحیح شادروان استاد محمدامین ریاحی در گنجور در دسترس قرار گرفت. آقای بیات اشعار کسایی را با استفاده از ویرایشگر گنجور رومیزی وارد کرده‌اند. می‌توانید دیوان کسایی را در گنجور در این صفحه مشاهده کنید.

علاوه بر آن، علاقمندان با دریافت این فایل، خارج کردن آن از حالت فشرده، سپس اجرای فرمان «اضافه کردن مجموعه اشعار جدید» از منوی «ابزارها»ی برنامه می‌توانند اشعار این شاعر قرن چهارم هجری را به گنجور رومیزی خود اضافه کنند.

۲ نظر برای “دیوان کسایی مروزی”

  1. جواد گفته:

    سلام خسته نباشید واقعا دستتان درد نکند فقط چرا اشعار سلمان ساوجی را در گنجور رومیزی اضافه نمی کنید از صمیم قلب دستتان را می بوسم

  2. حمیدرضا گفته:

    @جواد:
    ممنون از لطف شما، این مورد رو دوستان زیاد سؤال می‌کنن، واقعیتش اینه که فایل تایپ شدهٔ دیوان سلمان رو دوستانی که زحمتش رو کشیده‌ن با این شرط در اختیار من گذاشته‌ن که فقط از طریق سایت در دسترس باشه، به همین لحاظ توی گنجور رومیزی در دسترس نیست. من به خاطر همین شرط اولیه، دیگه خودم درخواست مجدد نکرده‌م، اما مشخصات این دوستان توی منبع اشعار سلمان ساوجی در دسترسه:
    http://ganjoor.net/sources/savehsara

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)