جستجوی بهتر در صفحهٔ جاری با گنجور رومیزی ۱.۹۲

13 آگوست 2010

جستجو در صفحهٔ جاری که با فشردن میانبر Ctrl+F یا کلیک بر روی دکمهٔ «برجسته‌سازی» بر روی نوار ابزار در دسترس قرار می‌گیرد در ویرایش جدید گنجور رومیزی بهبود یافته و کاربر می‌تواند با زدن کلید Enter در جعبهٔ متنی حاوی متن مورد نظر، یا کلیک بر روی دکمهٔ «بعدی» در مقابل این جعبهٔ متنی محل مورد بعدی یافته شده در صفحه را ببیند.

برجسته‌سازی مورد بعدی یافت شده در صفحه

علاوه بر آن، اشکالی که در نمایش عنوانهای طولانی برای اشعار (بخشهایی از مثنوی و …) در ویرایشهای پیشین مشاهده می‌شد در این ویرایش با نمایش چندخطی این گونه عنوانها رفع شده است.

نمایش عنوانهای طولانی در ویرایش جدید گنجور رومیزی

برخی از گزینه‌های پیکربندی که دیگر کاربرد چندانی ندارند و همینطور یکی از عنوانهای منو که عملکرد آن به طور کامل توسط یک عنوان دیگر جایگزین شده نیز در این ویرایش حذف شده‌اند.

نصاب بروزرسانی به این ویرایش را از اینجا دریافت کنید.

۵ نظر برای “جستجوی بهتر در صفحهٔ جاری با گنجور رومیزی ۱.۹۲”

  1. مهر گفته:

    درود بر شما
    یک مشکل بزرگ برنامه این است که هنگام جستجو واژه های دارای حرکت(فتحه ضمه کسره) در جستجو لحاظ نمی شوند و باید حتما آن ها را با حرکت گذاری داخل متن اعراب گذاری کرد تا جستجو انجام شود برای نمونه یکی از شعرهای شاملو را که حرکت گذاری شده باز کنید و سپس یک عبارت دارای حرکت(فتحه ضمه کسره) را بدون علامت گذاری در بخش جستجو وارد کنید.خواهید دید که اعلام می کند که عبارت مورد نظر در برنامه وجود ندارد در حالی که هست و فقط علامت گذاری اش این مسأله را پیش آورده.
    امیدوارم رفع گردد این مشکل به زودی.
    با سپاس

  2. آوا گفته:

    سلام …
    من نمیتونم گنجر رومیزی رو دانلود کنم… خیلی دوست دارم اما نمیشه..

  3. حمیدرضا گفته:

    @مهر:
    توی صفحه (شعر یا صفحات بخشها) میشه مشکل رو راحت حل کرد (و احتمالاً این کار رو به زودی خواهم کرد) اما توی جستجوی کلی کمی مشکله.

    @آوا:
    مشکلش چیه؟ خطا میده وقت داونلود یا مشکل دیگه‌ای هست مثلاً حجم زیاد؟

  4. s.masoudi گفته:

    سلام
    من گنجور رومیزی رو دانلود کردم ولی کار نمیکنه (سکوی مایکروسافت دات نت روکه میخواد ازکجا باید دانلود کنم)
    خیلی ازتون مچکرم لطفاٌ اگه میشه ایمیل کنید.

  5. حمیدرضا گفته:

    @s.masoudi:
    اینجا را ببینید:
    http://ganjoor.sourceforge.net/faq/#174

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)