تکمیل وزنگذاری اشعار اقبال

3 ژانویه 2010

به روال مجموعه‌های پیشین، اشعار اقبال لاهوری نیز وزنگذاری شدند. آمار اوزان اشعار اقبال را در این صفحه می‌توانید ببینید و آمار کلی اشعار نیز با اضافه شدن آمار اشعار اقبال به‌روز شد. با توجه به آن که بعضی از بخشهای منظومه‌های اقبال چندوزنی هستند و در سیستم فعلی تنها می‌شود برای یک بخش، یک وزن را تعیین کرد این آمار چندان دقیق نیست.

۲ نظر برای “تکمیل وزنگذاری اشعار اقبال”

  1. مهدی گفته:

    سلام دوست من ، از امکانات جدید برای گنجور رومیزی خبری نیست ، یا هست ؟

  2. حمیدرضا گفته:

    @مهدی:
    هدف اصلی تهیه‌ی گنجور رومیزی انتشار عمومی پایگاه داده‌های گنجور بوده که توش به نسبت منابع اولیه‌ش تصحیحاتی صورت گرفته و خوب! این پایگاه داده‌ها می‌تونه -مخصوصاً اگر برای گنجور مشکلی پیش بیاد و از دسترس خارج بشه- منبع اولیه‌ی مناسبی باشه برای کسانی که میخوان کاری مشابه با همین سایت انجام بدن.
    در کنار این هدف اولیه، بهتر دیدم که به جای انتشار یه پایگاه داده‌ی خام، یه برنامه‌ی ساده‌ی ویندوزی هم کنارش بنویسم که هدف دیگه‌ی در اختیار گذاشتن یه برنامه‌ی رومیزی برای گنجور رو هم محقق کنه.
    در هر صورت، در حال حاضر به نظرم امکانات این برنامه کافیه و غیر از تغییرات مختصری که به زودی با اضافه شدن قابلیت اضافه کردن دستی شعر بهش -به پیشنهاد دوستان- درش داده می‌شه احتمالاً تغییر عمده‌ی دیگه‌ای نخواهد داشت و ترجیح میدم وقت آزادم رو بیشتر به تصحیحات و توسعه‌ی سایت گنجور اختصاص بدم تا این برنامه که تعداد کاربران پایین‌تری داره.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)