گنجور رومیزی ویرایش ۱.۷

11 ژانویه 2010

در این ویرایش از گنجور رومیزی «ویرایشگر شعر» به پیشنهاد یکی از دوستان، جهت استفادهٔ کاربرانی که تمایل دارند آثار شاعران را با استفاده از گنجور رومیزی تایپ و به پایگاه داده‌های آن اضافه کنند اضافه شده است.

برای دسترسی به ویرایشگر شعر گنجور رومیزی دکمهٔ آن را از طریق پنجرۀ تنظیمات به نوار ابزار اضافه کنید یا از منوی «ابزارها» فرمان «ویرایشگر شعر» را اجرا کنید.

دکمهٔ ویرایشگر

با استفاده از این پنجره می‌توانید «شاعر، «بخش» و «شعر» اضافه کنید و نام هر یک از این عناصر را تغییر دهید یا آنها را حذف کنید، به هر شعر «بیت معمولی»، «بیت بند» و «مصرع بند» اضافه کنید (با استفاده از فرمانهای نوار ابزار یا کلیدهای میانبر F1، F2 و F3) و یا بیت جاری را حذف کنید. هر مصرع به صورت یک جعبهٔ متنی نمایش داده می‌شود که با ویرایش آن تا زمانی که محتوای آن ذخیره نشده باشد رنگ زمینۀ آن زرد است. با جابجایی به جعبهٔ متنی بعدی یا قبلی (Tab یا Shift+Tab) یا ترک صفحۀ شعر جاری یا بستن ویرایشگر، متن آن به طور خودکار ذخیره می‌شود و رنگ زمینهٔ آن سفید می‌شود. در نهایت می‌توانید با «تولید خروجی» از آثار شاعر یا محتوای بخش فایلی بسازید که از طریق فرمان «اضافه کردن مجموعه اشعار جدید» از منوی «ابزارها»ی پنجرۀ اصلی گنجور رومیزی قابل انتقال به کامپیوترهای دیگر است و همینطور می‌توانید آن را برای من بفرستید تا به سایت گنجور اضافه‌اش کنم.

ویرایشگر شعر

تذکر مهم: از این ابزار برای تصحیح غلطهای تایپی اشعار موجود استفاده نکنید چرا که راهکاری برای اعمال آن به سایت گنجور وجود ندارد و تصحیح این گونه غلطها در سایت گنجور بر اساس گزارشهای ارسالی از طریق حاشیه‌های اشعار صورت می‌گیرد.

علاوه بر اینها، آثار اقبال و رهی در نصاب کامل این ویرایش از گنجور رومیزی نیز گنجانده شد. به‌روزرسانی را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

۸ نظر برای “گنجور رومیزی ویرایش ۱.۷”

  1. علی گفته:

    سلام بر آقای محمدی گل

    و عرض خسته نباشید به جنابعالی امیدوارم همیشه در کارهایتان موفق باشید به امید وجود یک گنجور رو میزی روی همه کامپیوترهای شخصی …

    بازهم بسیار ممنون بسیار کار زیبایی انجام دادید.

  2. مهدي صادقي گفته:

    سلام
    حرف و نظر خاصی ندارم ! فقط خواستم در اولین دیدارم از این سایت از شما تشکر کنم … این سایت یک گنج تما عیار است … همتتان پایدار
    یا هو

  3. ناشناس گفته:

    با تشکر از سایت بسیار خوبتان
    من هر چه سعی می کنم که برنامه گنجور رو دانلود کنم نمیتونم
    البته گزینه ی دانلود رو که می زنم و سایت source که باز می شه این سایت ارور میده.
    لطفا راهی به من پیشنهاد دهید

  4. حمیدرضا گفته:

    @Anonymous:
    روی گزینه‌ی داونلود که میزنید به صفحه‌ی دیگه‌ای هدایت میشید و پس از چند لحظه داونلود شروع میشه. اگه مشکل داشتید سعی کنید از این صفحه داونلودش کنید:
    http://sourceforge.net/projects/ganjoor/files/

  5. ناشناس گفته:

    با تشکر
    امتحان کردم ولی نمی شه!

  6. حمیدرضا گفته:

    اینجا هم آپلودش کردم:
    http://rapidshare.com/files/338302246/GanjoorSetup-1.7.exe
    دوستانی که مشکل دارن از اونجا دریافتش کنن.

  7. 100 گفته:

    آدرس آپدیت v1.7
    فیلتر شده

    http://bit.ly/7Mg798

  8. حمیدرضا گفته:

    @۱۰۰:
    از اینجا دریافت کنید:
    https://sourceforge.net/projects/ganjoor/files/GanjoorUpdater-NoDB-1.7.exe/download

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)