نسخهٔ آی.او.اس «می‌کده»

16 ژانویه 2021

نسخهٔ iOS اپلیکیشن «می‌کده»، یکی از جامع‌ترین نرم‌افزارهای شعر و ادبیات به همراه ابزارهای کاربردی برای علاقه‌مندان به ادبیات و دانش‌آموزان و دانش‌اندوزان رشته‌های مرتبط بر روی اپل استور منتشر شده است (نسخهٔ اندروید این گنجینهٔ ارزشمند مدتهاست که در دسترس قرار دارد، برای مشاهدهٔ اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید).

در می‌کده کابران نیازی به دانلود آثار بیش از ۸۰ شاعران فارسی‌زبان و انگلیسی‌زبان ندارند و به صورت آنلاین به تمامی آثار دسترسی داشته و می‌توانند در میان آن‌ها به جستجو بپردازند. اما در صورت تمایل کاربران می‌توانند شاعران مورد علاقه خود را به منظور دسترسی راحت‌تر انتخاب کنند و در صورت تمایل به استفاده آفلاین، آثار ایشان را به اختیار خود دانلود و نصب نمایند.

می‌کده برای iOS

می‌کده روز به روز در حال توسعه و بهبود توسط آسمان، تیم توسعه‌دهنده این اپلیکیشن است. علاوه بر در نظر گرفتن انتقادات و پیشنهادهای کاربران، قابلیت‌های دیگری نیز توسط تیم آسمان برای کاربران در نظر گرفته شده و به ترتیب اولویت در حال پیاده‌سازی هستند. سعی تیم آسمان بر این است که رضایت کاربران را از طریق در دسترس قرار دادن ابزار مورد نیاز ایشان و به شرط صحت عملکرد، جلب کند.

قابلیت‌های نسخه آخر اپلیکیشن می‌کده

برخی از موارد اضافه‌شده به نسخه آخر می‌کده که هم‌اکنون در دسترس کاربران قرار دارند شامل موارد زیر است:

قابلیت نوشتن یادداشت روی ابیات یک شعر

در نسخه آخر می‌کده قابلیت افزودن یادداشت به ابیات برای کاربر فراهم شده است. بنابراین جامعه هدف این قابلیت یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز رشته‌های مرتبط می‌توانند از می‌کده برای یادداشت‌گذاری روی آثار مختلف استفاده کنند. در آینده این قابلیت کاربردی‌تر خواهد شد و سهولت استفاده از آن بیشتر خواهد شد.

می‌کده برای iOS

می‌کده برای iOS

قابلیت ساختن لیست‌ها و افزدون ابیات و اشعار به این لیست‌ها

پیش از این در می‌کده کاربران فقط می‌توانستند ابیات و اشعار مورد نظر خود را به لیست علاقه‌مندی‌ها اضافه کنند. در نسخه آخر کاربان می‌توانند به دلخواه خود لیست‌های مختلف با دسته‌بندی‌های مختلف بسازند و اشعار و ابیات مورد نظر خود را در این لیست‌ها اضافه کنند.

می‌کده برای iOS

می‌کده برای iOS

اضافه شدن اشعار بعضی از شاعران انگلیسی‌زبان

در نسخه جدید می‌کده اشعار برخی از شاعران انگلیسی‌زبان نیز به می‌کده اضافه شده و در آینده نیز آثار بیشتری اضافه خواهند شد. به این ترتیب افزایش گستره کاربران و پیوند ادبیات سرزمین‌های مختلف محقق خواهد شد. این مهم در آینده با اضافه شدن قابلیت‌های دیگری ادامه خواهد یافت.

می‌کده برای iOS

می‌کده برای iOS

جستجو در چند زیرشاخه مختلف و به چند شکل مختلف

جستجو در نسخه آخر می‌کده تغییرات زیادی داشته و تیم توسعه دائماً با توجه به بازخوردهای کاربران در حال بهبود آن است. در حال حاضر جستجو به ۲ صورت هوشمند و جستجوی دقیق عبارات در دسترس است. همچنین کاربر می‌تواند جستجو را محدود به شاعران آفلاین و یا از جستجوی آنلاین استفاده کند. همچنین در این نسخه کاربران می‌توانند در آثار چند شاعر مختلف به صورت همزمان به جستجو بپردازند.

می‌کده برای iOS

می‌کده برای iOS

در دسترس بودن آخرین مطالعه‌های کاربر

به منظور ادامه خوانش آثار از همان‌جایی که کاربر مطالعه را رها کرده بوده است، قابلیت ذخیره خودکار آخرین خوانش‌های کاربر اضافه شده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند در صفحه خانه می‌کده آخرین آثار مورد مطالعه خود را بازیابی کنند.

می‌کده برای iOS

همگام‌سازی اطلاعات کاربر با اکانت می‌کده

از می‌کده ۴ به بعد، کاربران قابلیت همگام‌سازی اطلاعات خود با اکانت می‌کده را دارند. به این ترتیب کاربران می‌توانند پس از ساختن اکانت می‌کده اطلاعات لیست‌ها و یادداشت‌های خود را همگام‌سازی کنند تا در صورت بروز مشکلات و پاک شدن اطلاعات، مجددا از طریق اکانت خود آن‌ها را بازیابی کنند.

ارائه اطلاعات آماری

در آخرین نسخه می‌کده اطلاعات آماری مربوط به بازدید اشعار در سرآیند هر شعر نمایش داده می‌شود و برای هر کاربر نیز در پروفایل شخصی ایشان اطلاعات آماری مربوط به مطالعه او به صورت محدود نمایش داده می‌شود. در آینده این اطلاعات آماری به صورت جزئی‌تر و جذاب‌تر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

می‌کده برای iOS

این قابلیت‌های جدید در کنار مواردی که پیش از این در اپلیکیشن می‌کده موجود بوده است نظیر: اشتراک‌گذاری متن اشعار، اشتراک‌گذاری تصویری ابیات با موجودیت‌های پیش‌فرض دلنشین، افزودن ابیات به علاقه‌مندی‌ها، شعر اتفاقی در همه زیرشاخه‌ها و فال حافظ، مجموعه خوبی از امکانات را در کنار گنجینه وسیعی از آثار مورد توجه ادبیات فراهم آورده است. همچنین در ادامه راه توسعه می‌کده قابلیت‌های کاربردی بیشتری برای عمومیت بخشیدن بیشتر به دایره کاربران می‌کده و ترغیب ایشان به شعر و ادبیات اضافه خواهد شد.

می‌کده برای iOS

فراموش نکنید که برای ارتباط با تیم توسعه می‌کده می‌توانید از طریق فرم تماس داخل اپلیکیشن به ایشان پیام ارسال کنید و یا از طریق حساب کاربری تلگرام پشتیبانی‌مون (poshtibanimoon@) با ایشان در ارتباط باشید.

لینک می‌کده ios بر روی اپل استور:

https://apps.apple.com/by/app/meikade-app/id1543587891

سایت رسمی می‌کده:

https://meikade.com

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)