پشتیبانی آهنگهای مرتبط از سایت اسپاتیفای

17 مارس 2020

مجموعه‌های موسیقی که تا به حال از آنها در پروژهٔ نمایهٔ موسیقی پشتیبانی شده محدودیتهایی دارند: عموم هنرمندانی که آثار آنها در ایران عرضه نمی‌شود در این مجموعه‌ها حضور ندارند و به لحاظ آن که اطلاعات آثار به طور مستقیم از سایتهای منبع دریافت نمی‌شود آلبومها و هنرمندان جدید بدون اطلاع اداره کنندهٔ گنجور از عرضهٔ‌ آنها در فهرست ظاهر نمی‌شوند! ضمناً البته گویا به لحاظ پایان قرارداد ناشران بعضی از آثار موجود در آنها دیگر در دسترس نیستند و این مشکل بررسی ارتباط متن شعر با آهنگهای پیشنهادی را مشکل می‌کند.

مدتی پیش یکی از همراهان گرامی گنجور پیشنهاد کردند که از سایت اسپاتیفای را برای رفع برخی از این مشکلات استفاده کنیم:

پیشنهاد استفاده از اسپاتیفای

افتخار دارم به اطلاع برسانم که این پیشنهاد عملی شده است. علاقمندان می‌توانند با کلیک بر روی نماد اسپاتیفای در بالای پنجرهٔ پیشنهاد آهنگ مرتبط در این مجموعه جستجو و پیشنهاد خود را ثبت کنند.

پیشنهاد قطعهٔ مرتبط از سایت اسپاتیفای

به این ترتیب در حال حاضر با پیاده‌سازی امکان پیشنهاد قطعات موسیقی مرتبط از سایت اسپاتیفای علاوه بر گسترش دامنهٔ قطعات موسیقی در دسترس، به لحاظ آن که اطلاعات آثار به صورت برخط و با استفاده از API این سایت استخراج می‌شود مشکل به‌روز نبودن اطلاعات مرتبط نیز در مورد این سایت حل شده است.

مشکلی که احتمالاً همراهان گرامی با آن برخورد خواهند کرد آن است که اولاً عموماً امکان جستجو تنها با تایپ صورت لاتین اسامی هنرمندان امکانپذیر است و ثانیاً اسامی هنرمندان به شکل تکراری و با صورتهای مختلف در این سایت در دسترس است. در تأیید نهایی موارد پیشنهادی تلاش می‌شود اسامی و نام آلبومها و قطعات به صورت فارسی و یک شکل درج شود.

از آنجا که امکان گروه‌بندی بر اساس هنرمندان (در صفحهٔ نمایهٔ موسیقی) با توجه به مشکل اشاره شده (ثبت تکراری هنرمندان در اسپاتیفای) وجود ندارد اطلاعات گروه‌بندی شدهٔ این دسته از قطعات مرتبط تنها در صفحهٔ شاعران به روایت آهنگها در دسترس است.

شاعران به روایت آهنگها

۵ نظر برای “پشتیبانی آهنگهای مرتبط از سایت اسپاتیفای”

  1. masoume گفته:

    سلام علیکممممم. فقط میخاستم از کسایی که این وبلاگ و سایت رو زدن و کسایی که دارن واسه پیشرفتش تلاش میکنن تشکر کنم . وقتی پیداش کردم اشک تو چشام حلقه بست خخخخ. این اهنگا هم ادمو ازین حالی به اون حالی میکننا :)))))))) خدایی دمتون گرم . یه پیشنهاد هم اینکه کاش ترجمه انگلیسی ش هم میذاشتین بلکه جهانیش کنیم این سایتو ^__*
    بازمممممم مممممننننننووووووونننننننننننن ( اگه تشکر نمیکردم اینجام میموند) چون همیشه فک میکردم وب فارسی خیلی ضعیف باشه

  2. محمد کرمانی گفته:

    سلام

    خیلی عجیبه. توی صفحه شعر روی یکی از لینک‌های Spotify یا بیپ‌تونز کلیک میکنم به جای اینکه بره تو صفحه موسیقی‌های موجود اون شعر، من را میاره به این صفحه بلاگ که ربطی هم نداره و مشخص نیست چرا!

  3. حمیدرضا گفته:

    جناب کرمانی
    مشکل عجییی دارید. تنها حدس من این است که احتمالا شما روی عکس پایین صفحات دارید کلیک می‌کنید. مشکل قطعا در طراحی صفحات است اما این تصویر برای آگاهی‌رسانی است.

  4. لیلی گفته:

    روزهای قرنطینه با کرونا را فقط باآواز وموسیقی های جناب همایون شجریان گذارندم امیدوارم آقای همایون شجریان برای نسل جدیدموفق وموفقتر اجرا داشته باشند

  5. میلاد قندهاری گفته:

    درود
    نه‌تنها برای کار و نوشتن که برای سرگرمی هم به این پایگاه بسیار کاربردی و کاملتون سر می‌زنم. کارتون محشره
    براتون سلامتی و طول عمر و موفقیت روز افزون رو آرزو می‌کنم

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)