پیشتر و زمانی که گنجور به دلیل مصرف پهنای باند بالا مسدود شد قصد داشتم که مسئله را با عادی شدن اوضاع اینترنت در ایران با انتقال موقت گنجور به یک سرور دیگر بررسی کنم.
دیشب این کار را کردم و گنجور را موقتاً به یک سرور دیگر انتقال دادم.
نتیجه؟ با وجود این که اتصال سرور به قدیمی به اینترنت قطع نشده بود و همچنان در دسترس بود و ترافیک گنجور و سایتهای جانبی به جاهای دیگر ارسال میشد ترافیک این سرور بلافاصله افت کرد.
این به نظرم ثابت میکند که مصرف ترافیک آن واقعی و مربوط به خود گنجور است و جاسوسافزار یا برنامهٔ دیگری روی سرور باعث این حجم از مصرف ترافیک نشده.
از آنجا که سرور موقت جایگزین مشخصات سختافزاری مناسبی نداشت و گنجور را کند بالا میآورد بعد از اطمینان از سلامت سرور اصلی ترافیک گنجور را روی آن برگرداندم و مصرف ترافیک آن بلافاصله صعودی شد.
نتیجه آن که سرور آلودگی ندارد و فعلاً میتوانیم به مدد بستههای افزایش ترافیک آن را سرپا نگه داریم.

