نوار ابزار تازهٔ گنجور

7 جولای 2022

نوار ابزار گنجور که به بالای صفحات اضافه شده مجموعه‌ای از ابزارها و فرمان‌های پرکاربرد گنجور را به شیوه‌ای در دسترس‌تر از گذشته در اختیار کاربر می‌گذارد.

نوار ابزار گنجور
نوار ابزار گنجور

این نوار ابزار به طور پیش‌فرض حالت «چسبانی» دارد یعنی وقتی کاربر اسکرول می‌کند به بالای صفحه می‌چسبد تا در دسترس بماند. منتهی امکان تغییر این رفتار و «ناچسبان» کردن آن با استفاده از اولین دکمهٔ بالا/سمت راست آن وجود دارد (مثلاً می‌توانید برای تصویر گرفتن از صفحات آن را موقتاً ناچسبان کنید).

ویدیوی زیر رفتار این نوار ابزار را روی اسکرول، در حالت چسبانی و ناچسبانی و کارکرد بعضی دکمه‌های دیگر آن شامل «راهنما»، «لغزش به پایین و بالا»، «شماره‌گذاری» و «اسکرول خودکار به محل خوانش» را نشان می‌دهد. علاوه بر «چسبانی» دکمه‌های دوحالتهٔ دیگر یعنی «شماره‌گذاری» و «اسکرول خودکار به محل خوانش» وضعیت خود را روی مرورگر کاربر ذخیره و حفظ می‌کنند.

غیر از این، صفحات نام‌نویسی و بازیابی گذرواژه نیز بازطراحی شده‌اند و برای پس‌زمینهٔ آنها از طرح دیگری که توسط آقای مجید نجاتی طراح لوگوی جدید گنجور ارائه شده استفاده شده است.

طراحی جدید صفحهٔ نام‌نویسی گنجور با لوگو و پس‌زمینهٔ طراحی شده توسط آقای مجید نجاتی
طراحی جدید صفحهٔ نام‌نویسی گنجور با لوگو و پس‌زمینهٔ طراحی شده توسط آقای مجید نجاتی

با اضافه شدن این نوار ابزار، منوی دایره‌ای صفحات شعرها، دکمه‌های گروه «ابزارها» زیر شعرها و دسترسی به ابزارهای پیشخان کاربر در صفحهٔ خانگی زاید بودند و حذف شده‌اند. این تصاویر یادگاری از وضعیت گذشتهٔ گنجور با وجود این موارد حذف شده هستند:

۳ نظر برای “نوار ابزار تازهٔ گنجور”

  1. مسعود حاجی‌آقاجانی معمار گفته:

    بسیار عالی و سپاس فراوان از همۀ دست‌اندر کاران گرامی.

  2. هادی گفته:

    سلام
    خسته نباشید عالی شده، فقط یک پیشنهاد داشتم: برای هر صفحه اگه بشه یه کد آی فریم برای اشتراک گذاری بذارین عالی میشه میتونیم در سایت های مختلف یا در متن پست های مختلف به صورت آی فریم شعر رو به اشتراک بگذاریم که از امکانات و قالب زیبای گنجور هم بشه استفاده کرد

  3. حمیدرضا گفته:

    با سپاس، به احتمال زیاد به دلیل این که چنین امکاناتی کاربر خاص دارند و موجب سردرگمی عموم کاربران می‌شوند چنین چیزی اضافه نخواهد شد.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)