گلستان سعدی در گنجور

17 جولای 2010

از آنجا که عموماً تا به حال -جز معدود تکه‌هایی از بعضی کتابها- آثار منثور را در گنجور نداشتیم گلستان سعدی را به گنجور اضافه نکرده بودم و به جای آن در بخش سعدی پیوندی به متن این کتاب در سایت ویکی‌نسک گذاشته بودم.

یکی از دوستان -آقای مسعود دهقانی-، چند روز پیش اطلاع دادند که این پیوند دیگر کار نمی‌کند و ویکی‌نسک این اثر را حذف کرده.

به پیشنهاد این دوست عزیز، گلستان را با استفاده از آرشیو ویکی‌نسک به گنجور اضافه کردم.

تا آنجا که من بررسی کردم، نسخهٔ ویکی‌نسک ناقص است اما در هر حال از متن دستکاری شده و غیرقابل اعتماد ارائه شده در سایت تصوف ایرانی (اینجا) -که گویا بدون این که ذکر شده باشد برگردان امروزی قسمتهای منثور گلستان به انضمام اصل بیشتر شعرهاست- بهتر است.

امیدوارم با کمک دوستان گنجور، نقایص بخش گلستان سعدی در گنجور نیز به مرور زمان رفع شود.

گلستان سعدی را می‌توانید در این بخش از گنجور مطالعه کنید.

۵ نظر برای “گلستان سعدی در گنجور”

  1. مسعود دهقانی گفته:

    با سلام،
    از توجه شما بی نهایت سپاسگزارم.
    موفق باشید.

  2. علی‌ گفته:

    گلستان از ویکی نسک به ویکی نبشته به آدرس زیر منتقل شده است.

    http://fa.wikisource.org/wiki/%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

  3. علی محمد گفته:

    سپاس بیکران بر شما مردم فرهنگ دوست

  4. مریم وزیری گفته:

    با سلام خدمت شما اساتید فرزانه و با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان. خواستم از حضورتان سوال کنم که چرا در گنجور گلستان سعدی، اشعار حکایات آورده نشده اند . سپاسگزار از پاسختان هستم.

  5. حمیدرضا گفته:

    @مریم وزیری:
    نقایص مربوط به منبع (ویکی‌نسک) هستند. اگر دوستی داوطلب تصحیح و تکمیل شود یا راهکاری برای تکمیل پیدا شود محتوای سایت تصحیح خواهد شد.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)