گنجور رومیزی ویرایش ۱.۳

28 آگوست 2009

در ویرایش ۱.۳ گنجور رومیزی بعضی قابلیتهای درخواست شده توسط کاربران را پیاده‌سازی کرده‌ایم. از لحاظ ظاهری اضافه شدن منو به بالای پنجرۀ برنامه از جمله تغییراتی است که در این ویرایش شاهد آن هستید. تعداد فرمانهای برنامه اندک اندک در حال افزایش است و احتمالاً به زودی نوار ابزار برنامه گنجایش این تعداد دکمه را نخواهد داشت. لذا تصمیم گرفتیم فرمانهای برنامه را از طریق منوی اصلی برنامه نیز در دسترس بگذاریم. مزیت دیگر این کار آن است که می‌توانیم برای فرمانها کلید میانبر تعریف کنیم و کاربر برنامه با باز کردن عنوانهای منو می‌تواند کلید میانبر معادل هر فرمان را در جلوی عنوان آن ببینید و به خاطر بسپارد. فعلاً فرمان جدید «پیش‌نمایش چاپ» از منوی «ابزارها» تنها فرمانی است که فقط از طریق منو در دسترس است (و از طریق نوار ابزار در دسترس نیست).

گنجور رومیزی

حداقل سه نفر از دوستانی که راجع به برنامه نظر داده‌اند از اندازه‌ی فونت نمایش شعرها راضی نبودند. به همین دلیل در این ویرایش می‌توانید با باز کردن پنجرۀ «تنظیمات» و کلیک بر روی دکمه‌ی «گزینش» مقابل ردیف قلم، فونت نمایش شعرها را تغییر دهید. به عنوان نمونه می‌توانید با نصب قلم ایران نستعلیق و انتخاب آن از این پنجره شعرها را با خط نستعلیق ببینید و چاپ کنید.

گنجور رومیزی - انتخاب قلم

گنجور رومیزی - پیش‌نمایش چاپ

قابلیت دیگر اضافه شده مربوط است به امکان برجسته‌سازی (جستجوی محلی) کلمات در شعر جاری. علاوه بر این، در هنگام جستجو در کل شعرها نیز از این امکان برای مشخص کردن محل کلمه‌ی جستجو شده استفاده می‌شود و کلیک بر روی نتایج جستجو نیز باعث می‌شود کلمه‌‎ی جستجو شده در شعر انتخاب شده به طور پیش‌فرض برجسته باشد.

گنجور رومیزی - جستجوی محلی

گنجور رومیزی - برجسته‌سازی در جستجو

برای بروزرسانی برنامه این نصاب را دریافت و اجرا کنید.

یک نظر برای “گنجور رومیزی ویرایش ۱.۳”

  1. مهدی گفته:

    برای دانلود فونت نستعلق به این آدرس بروید

    http://www.scict.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=72ec3b79-8eb2-40bf-8308-4888712e594a&LayoutID=44f4f30f-84f9-48ff-a3a6-7c5be4da31c4&ID=f2bccb28-f5ec-4457-a2eb-f5346f016c07

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)