مشکل پهنای باند

7 آوریل 2008

در طول ایام عید، هفت یا هشت روزی گنجور در دسترس نبود. علت آن رسیدن گنجور به سقف پهنای باندش بود که البته با توجه به روند افزایشی تعداد بازدیدها پیش‌بینی آن می‌شد. پیش‌تر فکرهایی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق شده بود: بیشتر عکسها به سرویسهای رایگان میزبانی انتقال یافته بودند و در آنجا میزبانی می‌شدند و با خرید یک ارتقای میزبانی پهنای باند اولیه از ۲ گیگابایت به ۴ گیگابایت در ماه افزایش یافته بود که البته کافی نبود و پهنای باند تمام شد. با این تفاسیر -متأسفانه- هنوز هم احتمال وقوع پیشامد مشابه در روزهای پایانی هر ماه میلادی وجود دارد که امیدوارم کمتر موجب رنجش خاطر بازدیدکنندگان دائمی شود.

از دسترس خارج شدن گنجور در ایام نوروز

با توجه به این که تعطیلات نوروز را -حدود بیست روز- در ولایت سپری کردم و در این مدت عمداً از اینترنت دوری گزیدم، تعداد زیادی نظر، حاشیه و ایمیل مرتبط با گنجور، بازبینی نشده یا در انتظار پاسخ در صف مانده‌اند که امیدوارم هر چه زودتر فرصت مرور آنها را پیدا کنم.

۷ نظر برای “مشکل پهنای باند”

  1. به (یا از) خانه برمی‌گردیم! گفته:

    […] مشکلاتی بود که برای گنجور طی این چند روز پیش آمده بود (اینجا را ببینید) و مشکلات جزئی‌تری که برای اینجا. البته گفتن […]

  2. Sitizen گفته:

    همیشه سرت شلوغ باشه

    ولی یک نکته : اگر عکسها را از جای دیگر نمایش بدهی باعث می‌شه که در رنکینگ گوگلت تاثیر بگذارد

  3. جادی گفته:

    در صورتی که در مورد میزبانی مشکلی داشتید، من با افتخار اسپانسری میزبانی رو قبول می کنم (: هر لحظه خواستی بگو.

  4. بهادر گفته:

    با درود
    خواهش میکنم اگر کمکی از دست ما و دوستان دیگر بر می آید بگویید. همانطور که “جادی” گفتند هستند ایرانی هایی که دوست دارند کمکی بکنند. چه میزبانی سایت یا Donation
    من هم آمادگی این را دارم که در زمینه میزبانی و یا Donation به این کار زیبای شما کمک کوچکی ارایه دهم.

  5. حمیدرضا گفته:

    @بهادر خان:
    با آقای جادی یه مکالمه‌ی ایمیلی داشتم و قرار شد بعد از پایان قرارداد میزبانی اینجا، در صورتی که ایشون هنوز امکانش رو داشتن، از کمک و لطف ایشون بهره‌مند بشیم. فعلاً پهنای باند بیشتری خریداری شده و این پهنای باند احتمالاً تا چند ماه باقیمانده تا پایان قرارداد میزبانی، جواب بازدیدکننده‌ها رو میده.
    ممنون از لطف و توجه شما.

  6. محمد رضا بوذری گفته:

    من ویندوز ویستا دارم متاسفانه با کلیک کردن به فرهنگ دهخدا دسترسی پیدا نمیکنم. از آنجائیکه استفاده کنندگان این ویندور افزایش پیدا میکنند بد نیست فکری هم به حال این گروه بفرمائید.

  7. حمیدرضا گفته:

    @محمدرضا بوذری:
    احتمالاً مشکل چیز دیگری است، این قابلیت به ویندوز ربطی ندارد، به مرورگر ربط دارد. دوبارکلیک (double click) می‏کنید؟

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)