تازه‌های می‌کده اندروید

10 فوریه 2021

می‌کده، یکی از جامع‌ترین نرم‌افزارهای شعر و ادبیات به همراه ابزارهای کاربردی برای علاقه‌مندان به ادبیات و دانش‌آموزان و دانش‌اندوزان رشته‌های مرتبط است.

به تازگی و بعد از انتشار نسخه ۴ می‌کده، تغییرات زیادی در این اپلیکیشن ایجاد شده است. در ادامه بعضی از قابلیت‌های نسخه‌های اخیر آورده می‌شود.

دسترسی آنلاین به تمام آثار و جستجو

با توجه به زیاد شدن آثار موجود در گنجور، و دغدغه فضای مورد نیاز برای نگهداری آفلاین آثار شعرا، در نسخه‌های آخر می‌کده دسترسی به تمام آثار موجود به صورت آنلاین فراهم شده است. همچنین جستجو در آثار نیز به صورت آنلاین در دسترس است. بنابراین کاربران نیازی به دانلود اشعار ندارند. اما قابلیت استفاده آفلاین از آثار همچنان در می‌کده موجود است و کاربران می‌توانند آثار شاعران مورد علاقه خود را برای استفاده آفلاین نصب کنند و حتی جستجو را محدود به نتایج آفلاین کنند.

می‌کدهٔ اندرویدی

تعریف کردن لیست و اضافه کردن اشعار به لیست

کاربران می‌کده تا پیش از نسخه ۴ با مفهوم علاقه‌مندی‌ها آشنا بودند. در نسخه‌های آخر می‌کده امکان تعریف کردن لیست‌های مختلف برای کاربران فراهم شده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند بر اساس علاقه خود لیست‌هایی با موضوعات و دسته‌بندی‌های دلخواه خود بسازند و ابیات و اشعار مورد نظر خود را در این لیست‌ها اضافه کنند. لیست‌ها قابل ویرایش هستند.

می‌کدهٔ ۴

یادداشت‌گذاری روی ابیات هر شعر

این قابلیت که ممکن است بیشتر توسط اساتید، معلمین عزیز و دانش‌آموزان و دانشجویان رشته‌های مرتبط مورد استفاده قرار گیرد، به کاربران امکان یادداشت‌گذاری رو ابیات را می‌دهد. به این ترتیب کاربران می‌توانند یادداشت‌های خود را به صورت الکترونیکی نگه‌داری کنند، در صورت نیاز آن‌ها را بروزرسانی و یا حذف کنند. همچنین وجود این قابلیت در کنار قابلیت بعدی که در ادامه معرفی می‌شود، کاربردپذیری بسیار زیادی پیدا می‌کند.

می‌کدهٔ ۴

همگام‌سازی یادداشت‌ها و لیست‌ها در فضای ابری

قابلیت همگام‌سازی اطلاعات، به کاربر این امکان را می‌دهد که یادداشت‌ها، لیست‌ها و بخش‌های دیگر را بر روی اکانت ابری می‌کده خود همگام‌سازی کنند. برای این منظور ابتدا کاربران باید اکانت می‌کده بسازند و بعد از آن همگام‌سازی به صورت خودکار انجام می‌شود و کاربر می‌تواند هر زمان تمایل داشته باشد از طریق پروفایل خود اقدام به همگام‌سازی کند. به این ترتیب کاربر در استفاده از می‌کده در دیوایس‌های دیگر به راحتی می‌تواند با ورود به اکانت خود، اطلاعات می‌کده خود را بازیابی کند.

می‌کدهٔ ۴
می‌کدهٔ ۴

جستجوی پیشرفته

در می‌کده ۴ امکان جستجو تغییرات زیادی داشته است. از تغییرات الگوریتم جستجو برای هوشمندی بیشتر تا ارائه چند قابلیت دیگر نظیر جستجو در چند شاعر به صورت همزمان یا جستجو فقط در اشعار آفلاین نیز به می‌کده اضافه شده است. امکان جستجو در می‌کده به شکل قدیمی آن نیز هنوز در می‌کده ۴ برقرار است و کاربران می‌توانند با فعال کردن گزینه جستجوی دقیق عبارت مانند نسخه‌های پیشین به جستجو بپردازند.

می‌کدهٔ ۴

اضافه شدن آثاری از شاعران دیگر زبان‌ها

در نسخه جدید می‌کده اشعار برخی از شاعران انگلیسی‌زبان نیز به می‌کده اضافه شده و در آینده نیز آثار بیشتری اضافه خواهند شد. به این ترتیب افزایش گستره کاربران و پیوند ادبیات سرزمین‌های مختلف محقق خواهد شد. این مهم در آینده با اضافه شدن قابلیت‌های دیگری ادامه خواهد یافت.

می‌کدهٔ ۴

آخرین مطالعه‌های کاربر

به منظور ادامه خوانش آثار از همان‌جایی که کاربر مطالعه را رها کرده بوده است، قابلیت ذخیره خودکار آخرین خوانش‌های کاربر اضافه شده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند در صفحه خانه می‌کده آخرین آثار مورد مطالعه خود را بازیابی کنند.

می‌کدهٔ ۴

فراموش نکنید که برای ارتباط با تیم توسعه می‌کده می‌توانید از طریق فرم تماس داخل اپلیکیشن به ایشان پیام ارسال کنید و یا از طریق حساب کاربری تلگرام پشتیبانی‌مون (poshtibanimoon@) با ایشان در ارتباط باشید.

لینک می‌کده بر روی پلی استور:

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.nilegroup.Meikade

سایت رسمی می‌کده:

https://meikade.com

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)