نحوهٔ ذخیرهٔ دسته‌ای از خوانشها روی کامپیوتر

8 نوامبر 2018

اگر تمایل دارید تعداد زیادی از فایلهای صوتی مرتبط با خوانشها را به یکباره روی کامپیوترتان ذخیره کنید، ابتدا گنجور رومیزیتان را به آخرین نسخه ( در حال حاضر ۲.۸۴) به‌روزرسانی کنید (راهنما » پرس‌وجو برای ویرایش جدیدتر) و مراحل زیر را دنبال کنید.

فرض کنیم قصد دارید فایلهای مربوط به بوستان سعدی را دریافت کنید. برای این کار ابتدا شعری را در گنجور رومیزی باز کنید و سپس از منوی «خوانشها» فرمان «خوانشهای شعر جاری» را اجرا کنید، سپس در پنجرهٔ «خوانشهای شعر جاری» روی دکمهٔ «دریافت» کلیک کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود ابتدا روی دکمهٔ با نماد چرخ‌دنده کنار دکمهٔ «انصراف» کلیک کنید و «مسیر ذخیره خوانشها» روی کامپیوتان را مشخص کنید:

دریافت خوانشها

سپس روی دکمهٔ «همهٔ خوانشهای قابل دریافت» در منتهی‌الیه سمت چپ (بالا) کلیک کنید. برنامه برای دریافت فهرست حدود ۲۷۰۰ خوانش (در حال حاضر) مدت طولانی را به حال اغما فرو می‌رود (اندازه فایل دریافت حدود ۸ مگابایت است و میزان انتظارتان به سرعت ارتباط اینترنتیان بستگی دارد و احتمال زیاد دارد که به خطا برخورد کند)! پس از آن فهرست تمام خوانشهای موجود نمایش داده می‌شود. دراین فهرست، ردیفهای خاکستری‌رنگ شامل موارد می‌شود که شما پیش‌تر آنها را روی کامپیوترتان دریافت کرده‌اید. متأسفانه امکان فیلتر فهرست بر اساس بخش خاصی وجود ندارد و باید با حدس بخش مد نظر را پیدا کنید. در تصویر زیر می‌توانید موقعیت خوانشهای مربوط به بوستان سعدی را ببینید.

دریافت همه خوانشها

می‌توانید با «بازنشانی علامتها» همه خوانشها را از حالت علامت زده شده خارج کنید و سپس با پیدا کردن خوانشهای بخش مورد نظر آنها را کلیدهای با انتخاب چند ردیف و سپس انتخاب دکمه «علامتگذاری ردیفهای انتخاب شده» علامت بزنید و نهایتا روی دکمهٔ «ادامه» کلیک کنید تا خوانشهای علامتگذاری شده دریافت شوند. لطفا با توجه محدودیتهای ترافیک گنجور فقط بخشهایی را که به آنها علاقه دارید دریافت کنید.

یک نظر برای “نحوهٔ ذخیرهٔ دسته‌ای از خوانشها روی کامپیوتر”

  1. حسین فنودی گفته:

    با سلام . خیلی ممنون از سایت زیبا و عالی تون

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)