گنجور رومیزی ۲.۸۶

21 دسامبر 2018

در نسخه‌های ۲.۸۵ و ۲.۸۶ گنجور رومیزی به راهنمایی و پیشنهاد یکی از همراهان تغییراتی جهت افزایش دسترسی‌پذیری برنامه و سازگاری آن با نرم‌افزارهای صفحه‌خوان برای کاربران نابینا به شرح زیر اعمال شده است:

*‌ با استفاده از کلید Tab می‌توان مصرعهای شعر را فعال کرد و بین آنها حرکت نمود (مرز مصرع فعال متمایز و قابل تشخیص از مصرعهای غیرفعال است).

گنجور رومیزی ۲.۸۶

* پس از فعال کردن مصرعها می‌توان با کلیدهای جهتی بالا و پایین بین آنها حرکت کرد.

* در صورتی که مصرعی فعال شده باشد فشردن میانبر Ctrl+C به جای کپی متن کل شعر به کلیپ‌بورد مصرع جاری را به آن کپی می‌کند. میانبر Ctrl+Shift+C متن مصرع جاری را به صورت خط جدید به محتوای متنی کلیپ‌بورد اضافه می‌کند.

نصاب به‌روزرسانی گنجور رومیزی با اجرای فرمان «پرس و جو برای ویرایش جدیدتر» از منوی «راهنما» در دسترس است.

۲ نظر برای “گنجور رومیزی ۲.۸۶”

  1. Oracle گفته:

    سلام
    ممنون بابت نرم افزارتون
    لطفن نرم افزار اندروید هم براش درست کنید

    البته به نظرم فرق اساسیه شما با بقیه کامنت‌ها ، نقدها و ترجمه های زیر شعره که به افرادی با سطح سواد ادبیه متوسط مثل کمک شایانی میکند
    و اگه بتونین این ویژگیه مهم رو تو نرم افزار ایندتون بیارید عالی میشه
    که قالب کلیش مثل گوگل استور باشه… که رو هر شعر کلیک کنیم کامنت ها و نقد هاش لود بشه… میتونین کاری کنین که با کلیک روی هر کلمه معنی لغت رو از دهخدا بصورت پاپ‌آپ بالا بیاره.. خیلی خوب میشه

  2. حمیدرضا گفته:

    @Oracle:
    گنجور یک نرم‌افزار اندرویدی دارد:
    https://cafebazaar.ir/app/com.android.ganjoor/?l=fa
    منتهی ساده است و این امکانات را ندارد و مدتهاست آپدیت نشده. تنها مزیت آن امکان دریافت مجموعه‌های شعر جدید از سایت است. غیر از آن نرم‌افزارهای می‌کده و پردیس پارسی امکانات کافی برای یک کاربر اندرویدی را ارائه می‌کنند.
    امکاناتی که فرمودید متأسفانه به دلیل آن که گنجور API یا زیرساخت مستقلی ندارد و مبتنی بر یک نسخه قدیمی وردپرس است قابل ارائه نیست مگر آن که روزی زیرساخت سایت بازنویسی شود که بعید می‌دانم در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)