راهنمای کوچکی برای دریافت فایلهای گنجور رومیزی

12 مارس 2011

دریافت فایلهای گنجور رومیزی اعم از نصابها و به‌روزرسانیها و مجموعه شعرها برای دوستان زیادی مشکل است. در اینجا سعی می‌کنم راهنمای مختصری برای رفع مشکل این دسته از دوستان فراهم کنم.

در گام اول باید بدانید که اغلب، نشانی ارائه شده برای دریافت، کوتاه شدهٔ یک نشانی دیگر است. بنابراین وقتی روی آن کلیک می‌کنید مسیرش عوض می‌شود و به صفحهٔ دیگری هدایت می‌شوید. کارکرد این نشانیهای کوتاه برای من، در دست داشتن آماری از کلیک برای دریافت است: آماری که از طریق این صفحه برای همگان قابل رؤیت است.

بعد از کلیک بر روی نشانی دریافت، به صفحه‌ای شبیه صفحهٔ زیر هدایت می‌شوید:

دریافت از سورس‌فورج

بعد از مشاهدهٔ این صفحه و گذشت لحظاتی باید دریافت فایل شروع شود. اگر نشد، روی لینکی که در تصویر بالا با رنگ قرمز مشخصش کرده‌ام کلیک کنید و روی فهرست نشان داده شد روی یکی از لینکهای سفیدرنگ کلیک کنید تا دریافت از سرور دیگری آغاز شود. این فرایند را تا یافتن سروری که بتوانید از آن دریافت کنید تکرار کنید.

انتخاب سرور دیگر در سورس‌فورج

نکته: تجربهٔ شخصی من نشان داده که دریافت از سایت سورس‌فورج با استفاده از بعضی فیلترشکنهای متداول امکانپذیر نیست. لذا با توجه به این که سایت مذکور (هنوز) فیلتر نشده برای دریافت فایل از آن فیلترشکنتان را خاموش کنید.

توضیح دیگر آن که متأسفانه من امکان این که فایلها را روی سرورهای دیگری در دسترس بگذارم ندارم (در همین حدش هم به اندازهٔ خودش پرزحمت و زمانبر است). سایت مورد استفاده -علی‌رغم مشکلاتش- یکی از بهترین گزینه‌های رایگان موجود است و می‌توان روی تدوام حضور فایلها بر روی آن حتی در صورت از دسترس خارج شدن سایت اصلی گنجور یا پایان پشتیبانی این مجموعه توسط شخص من تکیه کرد.

۳ نظر برای “راهنمای کوچکی برای دریافت فایلهای گنجور رومیزی”

  1. سید محسن گفته:

    ممنون از جوابتون
    در ضمن برای آپلود کردن فایلاتون میتونید از فضای پرشین گیگ استفاده کنید که به صورت رایگانه و هر بار ثبت نام ۱۰۰ مگ فضای رایگان دریافت کنید آدرسشم اینه http://www.persiangig.com/
    راستی من بازم نتونستم دریافت کنم

  2. حمیدرضا گفته:

    @سیدمحسن:
    این نظر را هم ببینید:
    http://blog.ganjoor.net/1389/12/13/dg-2-4/#comment-1664
    شاید کمک کند.

  3. حمیدرضا گفته:

    راهنمایی آقای سیدرضی علوی‌زاده:

    بعضی از روش‌های دانلود از sourceforge در این مطلب گفته شده‌اند،

    چون اون مطلب، ف.ی/ل.ت.ر.ه من فقط روش خودم رو اینجا قرار می‌دم اینجا:

    یک روش هم این است که در صفحه دانلود قبل از اینکه صفحه تحریم نمایش داده شود لینک نوشته “direct link” را کپی کنید مثلا در مورد LaTeXDraw داریم:
    http://downloads.sourceforge.net/project/latexdraw/latexdraw/2.0.8/LaTeXDraw2.0.8.zip?r=http%3A%2F%2Fsourceforge.net%2Fprojects%2Flatexdraw%2F&ts=1283179490&use_mirror=space

    حالا در این لینک بجای “downloads” در ابتدای لینک عبارتی مثلا mesh.dl را اضافه کنید که mesh نام یکی از mirrorهای sourceforge است.
    بعنوان مثال لینک بالا تبدیل می‌شود به:
    http://mesh.dl.sourceforge.net/project/latexdraw/latexdraw/2.0.8/LaTeXDraw2.0.8.zip?r=http%3A%2F%2Fsourceforge.net%2Fprojects%2Flatexdraw%2F&ts=1283179490&use_mirror=space
    و البته تر و تمیزتر آن به شکل زیر است:
    http://mesh.dl.sourceforge.net/project/latexdraw/latexdraw/2.0.8/LaTeXDraw2.0.8.zip

    این روش بصورت لینک در صفحه گاهی اوقات مشکل بوجود میاره، ولی با قرار دادن در address-bar به خوبی عمل میکنه.

    *این روش برای فایل‌های تحریمی sourceforge هم کار میکنه.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)