کارو دردریان

2 مارس 2011

سلام حمیدرضا جان

این بار دست به جمع‌آوری آثار محدودی که از مرحوم کارو دردریان در سطح اینترنت پراکنده است زدم و مجموعه‌ای از اشعار ایشان را برای گنجور رومیزی آماده کردم، دوست داشتم می‌شد نوشته‌های ایشان نیز در کنار این اشعار قابل دسترسی باشد اما به دلایل فنی این کار ممکن نشد.

نکتهٔ قابل توجه این است که چون هیچ نسخهٔ چاپی از کارو در اینترنت یافت نمی‌شود، امکان بررسی صحت آثار ممکن نبود و هر چه در اینترنت یافت می‌شود همه از یک منبع کپی شده است. سعی کردم تا جای ممکن از غلطهای موجود در آنها بکاهم.

این دفتر شعر نیز تقدیم به شما و کاربران عزیز

بهترین درودها
مهران صمدنژاد

علاقمندان این مجموعه را از اینجا دریافت کنند و همانند قبل پس از دریافت، آن را از حالت فشرده خارج کرده، با اجرای فرمان «اضافه کردن مجموعه‌های اشعار …» از منوی «مجموعه‌ها» آن را به گنجور رومیزی خود اضافه کنند.

دوستانی که از ساغر استفاده می‌کنند تا اضافه شدن پشتیبانی اضافه کردن مجموعه‌ها می‌توانند به شیوهٔ شرح داده شده در این نوشته از طریق گنجور رومیزی مجموعه‌ها را اضافه کنند و با ساغر آنها را مطالعه کنند.

۱۷ نظر برای “کارو دردریان”

  1. مهرداد گفته:

    مهران جان سلام
    با تشکر از زحمتی که کشیدی اما لطفا در مورد خسرو گلسرخی فعلا دست به کار نشو چون تا چند روز دیگه با تصحیح از روی ۳-۴ مسخه ی چاپی کاملترین گلسرخی اینترنت را برای گنجور می فرستم

    مهندس عزیز شما هم خواستی به دوستان فعال خبر بده….من منتظر بودم که یک کتاب دیگه از کارو را بگیرم و کار کارو را به انجام برسانم اما فعلا با کار مهران عزیز دست نگه می دارم و همون “خسرو گلسرخی” را آماده می کنم…گلسرخی متاسفانه روی آوای آزاد هست اما پر از غلط هست و مهمتر اینکه یک منظومه ی بسیار بلند را هیچ جای اینترنت ندیدم تا حالا و باید تایپ شه
    راستی لینک آشنایی با کارو – کاراپت دردریان-را در صورت امکان به لینک زیر تغییر بده این تبلیغ نوشته های من نیست..زندگی کارو در این نوشته بهتر و کاملتر آمده است از ویکی پدیا
    http://eshghast.persianblog.ir/post/158/
    به امید روزهای بهتر

  2. مهران گفته:

    مهرداد عزیز

    اول اینکه مرسی که گفتید، من پروژه بعدیم “فریدون مشیری” خواهد بود، البته یکبار از سایت شعر نو تهیه کرده ام، اما فاقد شایستگی انتشار است، ترجیح می دهم از نو شروع کنم.
    دوم، درباره کارو یا هر کاری که با نام من منتشر خواهد شد، من واقعا خوشحال می شم که گسترش پیدا کند و تکمیل شود، لطفا زحمت آن را نیز در صورت امکان بکشید.
    سوم، من فایل آماده را برای حمیدرضا جان ارسال می کنم، ایشان توضیحات را اضافه می کنند، من در جریان منابع نیستم از ایشان خواهش می کنم اصلاحاتی که ذکر کردید را اعمال کنند.
    چهارم، من مهندس نیستم!

    شاد باشید
    مهران

  3. جمشید گفته:

    سلام بر دوستان!
    فریدون مشیری کار بسیار بایسته ایست و جایش خیلی خالی بوده.دست مریزاد! پرونده ی شعر نو در این سایت به سوی کامل شدن می رود و به نظرم شاعران ضروری بعدی:سیاوش کسرایی،نادر نادر پور،نصرت رحمانی،یدالله رویایی و… می باشند.ای کاش کسی همت می کرد و مجموعهی شعر مرحوم مهدی اخوان ثالث را که هیچ جا روی اینترنت به صورت کامل آن را ندیده ام تایپ می کرد که الحق خدمت بزرگی است به ادبیات این سرزمین و موجب پربار شدن این سایت…

  4. جمشید گفته:

    مجموعه ی قبلی که از اخوان ثالث روی این سایت و در کل دنیای اینترنت هست شامل پنج دفتر است و چند اثر مهم آن بزرگوار مغفول مانده…

  5. مهران گفته:

    دردود جمشید جان

    چرا شما آن یک نفر نباشید؟؟ بسیاری از ابداعات و اختراعات از همین “ای کاش چنین چیزی بود ها” شروع شده است

  6. مهرداد گفته:

    مهران جان سلام دوباره
    ممنون از پاسخت بر کامنتم …منظورم از مهندس در کامنت اول مهندس حمیدرضا محمدی بود 🙂
    شاد باشی
    به امید روزهای بهتر

  7. مهران گفته:

    مهرداد جان
    کاش به روم نمی آوردی!

    شاد زی

  8. جمشید گفته:

    دستم کمی برای تایپ کند است اما بی میل هم نیستم شروعش کنم رفیق!

  9. جهان بزرگی گفته:

    سلام
    چه مشکلیه ؟هیچ کدوم از فایلهای دو سه پست اخیر دانلود نمی شه ؟ لطفا …

  10. حمیدرضا گفته:

    @جهان بزرگی:
    اگه مشکل اینه که توی سایت سورس‌فورج داونلود شروع نمیشه روی لینک mirror توی عبارت or try another mirror کلیک کنید، یه سرور دیگه رو انتخاب کنید احتمالاً مشکل حل میشه.

  11. جهان بزرگی گفته:

    سلام
    این کارو دارم انجام میدم ، فعلا که جواب نداده….

  12. kamran گفته:

    با سلام
    به نظرم کارو شاعر بدی نبوده، همه انسانها در طول مدت عمرشان مراحل مختلفی را می گذرانند و چه بسا از دید مذهبی کافر یا مومن گردند.که ممکن هست تعداد کمی از احوالات شخص اگاه گردند که به علت شاخص نبودن فرد زیاد جلوه نکند،ولی درباره اشخاص معروف که آثار مکتوب و ماندگار دارند، مسئله مورد دید و قضاوت عامه قرار می گیرد، و مسلما کارو نیز مستثنا نیست، تنها چیزی که در مورد کارو من و آزار می ده و به نوعی باعث ناراحتیم می شه، اینه که چرا ایشان با اینکه مسیحی بودند با قرآن خدا را مورد بررسی قرار دانند؟ و چرا از کتاب مقدسشان مایه نذاشته اند؟مسلم اینه که، با عنایت به قلم توانایی که داشته می توانسته به جای قرآن به کتاب مقدسشان استناد نمایند

  13. تنها گفته:

    سلام عاشق شعرهای کارو شدم کاش برایم از شعرها یش بفرستید امکانش هست؟

  14. داود گفته:

    سلام می خواستم بگم من میتونم در مورد شعر های اخوان کمک کنم اگه نیاز بود می تونین رو کمک من حساب کنین

    خوشحال میشم اگه توی این کار سهمی داشته باشم

  15. حمیدرضا گفته:

    @داود:
    اشعار اخوان برای گنجور رومیزی پیشتر آماده شده، اینجا را ببینید:
    http://blog.ganjoor.net/1389/12/07/mahdi-akhavan-sales
    در صورتی که از ویرایشهای جدیدتر گنجور رومیزی استفاده می‌کنید با کلیک بر روی دکمۀ دریافت مجموعه‌ها در هنگام اتصال به اینترنت می‌تونید این مجموعه رو دریافت کنید، اگر برنامه‌تون قدیمیه از اینجا آپدیت رو دریافت و نصب کنید:
    http://j.mp/lHgqiq

  16. مجید حیدری چروده گفته:

    سلام بر شما دوستان خوبم. جدددددن ذوق و شوق شما به این کار آدم رو به وجد میاره. فدای همه تون بشم م م م م م م م م م . می خواستم به تون خسته نباشید بگم. دستتون درد نکنه.

  17. احسان گفته:

    سلام
    خسته نباشید کارتون عالیه و تحسین برانگیز

    خواستم تشکر کنم

    و یه درخواست
    لطفا شعرای استاد شفیعی کدکنی رو هم به گنجور اضافه کنید

    ممنونم

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)