گزیدهٔ اشعار مهدی اخوان ثالث

26 فوریه 2011

همراه گرامی گنجور آقای مهران صمدنژاد به قولی که چند روز پیش برای آماده کردن مجموعه‌ای از اشعار شاعر گرانقدر معاصر شادروان مهدی اخوان ثالث برای گنجور رومیزی داده بودند -علی‌رغم اشتغال به خدمت سربازی و مشقات مربوط به آن- عمل کردند و این مجموعه را در اختیار دوستداران شعر نوی فارسی گذاشتند. پیام ایشان را بخوانید:

با سلام

به پیوست مجموعه آثار مهدی اخوان ثالث تقدیم حضور شما و کاربران سایت گنجور می‌گردد.

همانطور که در جریان بودید، در این راه من بودم و چند منبع پر از غلط و سواد محدود خویش.

اشکالات بسیاری که به چشمانم خورد را برطرف کردم و امیدوارم دیگر دوستان در ادامهٔ تصحیح این آثار کوشا باشند.

از ایشان که پیش از این نیز زحمت تهیهٔ مجموعه اشعار شادروان نجمه زارع و رباعیات خلیل‌الله خلیلی را کشیده بودند به سهم خودم تشکر می‌کنم.

علاقمندان این مجموعه را از اینجا دریافت کنند و همانند قبل پس از دریافت، آن را از حالت فشرده خارج کرده، با اجرای فرمان «اضافه کردن مجموعه‌های اشعار …» از منوی «مجموعه‌ها» آن را به گنجور رومیزی خود اضافه کنند.

۸ نظر برای “گزیدهٔ اشعار مهدی اخوان ثالث”

  1. مونا گفته:

    ممنونم ازتون
    هم از شما هم از اقای صمدنژاد که زحمت این کار رو کشیدند.
    شادیتان ارزوست
    پیروز باشید

  2. احمد گفته:

    بسیار نرم افزار وزین و درخوریست
    زحماتتان را میستایم

  3. حمید گفته:

    آفرین بر دست و بر بازوت باد

  4. عباس گفته:

    دست شما درد نکنه چه کار زیبایی بود.حال کردم

  5. ناشناس گفته:

    چرااشعار محمدعلی بهمنی راندارید؟واقعا متاسفم

  6. ه.ف گفته:

    سپاس…

  7. مجتبی گفته:

    سلام . می خواستم درخواست کنم که دیوان اشعار امام خمینی و رباعیات و سروده های زیبای این عارف بزرگ را هم اضافه نمایید.ضمنا بعضی از سروده های سعدی در اشعار موجوده در آخرین نسخه ی نرم افزار قرار داده نشده از جمله شعری که کلمات را با حروف می گوید( خنجر = خ و نون و ج و ر یا در جایی از شعر می گوید سعدی=سین و عین و دال و ی ) . ……………نهایت سپاس ………….

  8. حمیدرضا گفته:

    @مجتبی:
    اشعار امام خمینی هست توی گنجور رومیزی، اگه ندارید، در حالی که به اینترنت وصلید از منوی «مجموعه‌ها»ی برنامه، فرمان «دریافت فهرست مجموعه‌های اشعار …» رو اجرا کنید، روی دکمهٔ «دریافت فهرست مجموعه‌های اشعار جدید» کلیک کنید، از فهرست ردیف «امام خمینی» رو تیک بزنید، روی دکمهٔ «دریافت مجموعه‌های علامتگذاری شده» کلیک کنید تا دریافت و اضافه بشه.
    شعری که گفتید مال سعدیه که من بعید می‌دونم سعدی چنین شعری داره رو کاملش رو بنویسید و بگید توی کدوم کتاب دیدیدش.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)