ویرایشگر گنجور رومیزی

18 جولای 2010

تعدادی از دوستان گاه و بیگاه درخواست اضافه شدن آثار شاعران مورد نظر خود را به گنجور می‌کنند. در جواب این دسته از دوستان معمولاً متذکر می‌شوم که امکانات در اختیار گنجور بسیار محدود است، حجم فعلی اشعار عمدتاً از منابع از پیش دیجیتالی شده به گنجور منتقل شده‌اند و راه‌حلهایی که در حال حاضر برای گسترش دامنهٔ داده‌های گنجور در پیش گرفته‌ام در کوتاه‌مدت برای اضافه کردن شاعران مورد علاقهٔ آنها کارایی ندارند. در هر حال به نظرم، برخی از دوستان در صورتی که علاقمند باشند ممکن است بخواهند خودشان (در کنار دوستانی که خروجیهای OCR را بازبینی می‌کنند) به گنجور برای گسترش دامنهٔ داده‌های سایت کمک کنند. یکی از راه‌حلهای ممکن استفاده از ویرایشگر نرم‌افزار گنجور رومیزی است. در این نوشته تلاش می‌کنم راهنمای اولیه‌ای برای استفاده از این قابلیت گنجور رومیزی در اختیار بگذارم.

«ویرایشگر شعر» یکی از امکانات جانبی گنجور رومیزی است که به کاربران امکان گسترش داده‌های این برنامه (و سایت گنجور) را می‌دهد. برای دسترسی به این قابلیت لازم است ابتدا با باز کردن پنجرهٔ «تنظیمات» در ردیف «دکمه‌های اختیاری» گزینهٔ «ویرایشگر» را فعال کنید و دکمهٔ «تأیید» را بزنید تا به دکمهٔ «ویرایشگر» در سمت چپ نوار ابزار گنجور رومیزی دسترسی پیدا کنید. با کلیک بر روی این دکمه پنجرهٔ «ویرایشگر شعر» باز می‌شود.

فعال کردن نمایش دکمه ویرایشگر
دکمهٔ ویرایشگر شعر

در قسمت میانی پنجرهٔ ویرایشگر، همانند پنجرهٔ اصلی گنجور رومیزی، سلسله‌مراتب «خانه -> نام شاعر -> بخش …» را مشاهده می‌کنید، همانند پنجرهٔ اصلی عنوان شعر در میانهٔ پنجره نوشته می‌شود اما مصرعها در قالب جعبه‌های متنی با متن قابل ویرایش نمایش داده می‌شوند. در صورتی که یکی از جعبه‌های متنی فوکوس داشته باشد با استفاده از کلیدهای جهتی بالا و پایین می‌توانید به مصرع بالا و پایین بروید و با استفاده از کلیدهای Tab و Shift+Tab به مصرع قبلی و بعدی. در صورتی که متن جعبهٔ متنی را تغییر دهید رنگ آن از سفید به زرد کمرنگ تغییر پیدا می‌کند. با جابجایی به جعبهٔ متنی دیگر یا رفتن به شعر دیگر یا بستن پنجره؛ تغییرات انجام شده به طور خودکار ذخیره می‌شود و رنگ زمینهٔ جعبهٔ متنی زرد به سفید تغییر پیدا می‌کند. زدن کلید Enter در حالتی که مصرعهای فرد (اول) فعال هستند باعث می‌شود مصرع زوج روبرو فعال شود ولی زدن Enter در حالتی که مصرعهای زوج فعال هستند باعث درج یک بیت جدید زیر بیت فعلی می‌شود. با استفاده از کلید ترکیبی Shift+Delete می‌توانید بیت جاری را حذف کنید (توجه داشته باشید که ویرایشهای انجام شده غیرقابل برگشت هستند و بلافاصله ذخیره می‌شوند بنابراین بهتر است برای آزمایش این دکمه‌ها روی شاعر جدید و شعر جدید فرضی آزمایش کنید نه روی داده‌های اصلی). در صورتی که در حال وارد کردن شعر نیمایی (مصرعهای تکی) هستید در منوی دکمهٔ «شعر جدید» گزینهٔ «شعری که درج می‌شود نیمایی یا آزاد است» را علامت بزنید. در این حالت زدن کلید Enter باعث درج یک تک‌مصراع نیمایی زیر مصراع جاری می‌شود.

پنجرهٔ ویرایشگر
ویرایش متن باعث تغییر رنگ زمینهٔ جعبهٔ حاوی آن می‌شود

برای اضافه کردن شاعران جدید به برنامه باید ابتدا ساختار داده‌ها در گنجور رومیزی را بشناسید: در گنجور رومیزی دسته‌بندی شعرها در بالاترین رده بر اساس نام شاعر صورت می‌گیرد. آثار هر شاعر در قالب بخشهای مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک از این بخشها می‌توانند زیربخشهای خاص خود را داشته باشند و این روند (زیربخشهای مختلف برای هر بخش) در سطح زیربخشها ادامه پیدا می‌کند.

بنابراین در صورتی که تمایل دارید آثار یک شاعر جدید را به برنامه اضافه کنید اولین گام اضافه کردن «شاعر جدید» است. برای این کار روی دکمهٔ متناظر کلیک کنید و نام شاعر را وارد کنید. از طریق منوی این دکمه می‌توانید نام شاعر فعلی (شاعری که نامش در پنجرهٔ میانی درج شده) را ویرایش کنید یا آن را (به همراه کلیهٔ آثار او) حذف کنید.

در صورتی که می‌خواهید اشعار شاعر جدید را در قالب بخشهای مختلف دسته‌بندی کنید می‌توانید با استفاده از دکمهٔ «بخش جدید» بخش جدیدی به عنوان زیربخش شاعر یا بخشی که در حال حاضر در آن قرار دارید ایجاد کنید. دکمهٔ «شعر جدید» همیشه باعث می‌شود که شعر به بخش جاری اضافه شود. عنوانهای «تغییر ترتیب زیربخشها» و «تغییر ترتیب اشعار بخش» امکانات لازم برای سازماندهی مجدد اشعار وارد شده را در اختیارتان می‌گذارند.

گنجور رومیزی در حال حاضر از چهار نوع شکلبندی برای شعرها پشتیبانی می‌کند. شکلبندی پیش‌فرض بیتهای دومصرعی است. با زدن کلید F1 دو مصرع یک بیت معمولی در اختیارتان قرار می‌گیرد. اشعار ترکیبی را با شکلبندیهای «بیت بند» (F2) و «مصرع بند» (F3) می‌توانید وارد کنید و تک‌مصرعهای نیمایی را با با شکلبندی «مصرع تنها» (F4). همچنان که پیشتر اشاره شد زدن کلید Enter روی بیت یا مصرع جاری معادل زدن کلید F1 یا F4 است.

ویرایشگر گنجور رومیزی علاوه بر تایپ راههای دیگری را برای ورود شعر در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از زیرمنوهای دکمهٔ «شعر جدید» می‌توانید شعر را از کلیپ‌بورد یا فایل متنی وارد کنید، علاوه بر آن امکان درج اشعار چند بندی نیز از کلیپ‌بورد وجود دارد.

برخی از منابع در دسترس (همانند کتابخانهٔ سایت تصوف ایرانی) اشعار را در قالب فایلهای Word و با قالب‌بندی جدولی در اختیار گذاشته‌اند. مشکلی که در کپی اشعار از این منابع ممکن است به آن بربخورید آن است که به دلیل نوع قالب‌بندی این فایلها تمام مصرعهای اول یک شعر در یک سلول و تمام مصرعهای دوم در سلول دیگر قرار دارند و کپی محتویات یک شعر و درج آن درست انجام نمی‌شوند. برای حل این مشکل از منوی دکمهٔ «ابزارها» فرمان «یک در میان چیدن خطوط دو ستون متنی» را انتخاب کنید. مصاریع اول را در ستون اول و مصاریع دوم را ستون دوم کپی کنید و نتیجه را با کلیک بر روی دکمهٔ «درج نتیجه در ویرایشگر» به ویرایشگر وارد کنید.

پس از تایپ اشعار مرحلهٔ آخر تهیهٔ فایل خروجی به منظور پشتیبان‌گیری، انتقال به کامپیوترهای دیگر یا ارسال برای سایت گنجور است (فایل خروجی را با اجرای فرمان «اضافه کردن مجموعه اشعار جدید» از منوی «ابزارها»ی گنجور رومیزی می‌توانید به گنجور رومیزی نصب شده روی کامپیوترهای دیگر اضافه کنید). برای انجام این کار با استفاده از منوهای دکمه‌های «شاعر جدید» یا «بخش جدید» (گزینه‌های «تولید خروجی») می‌توانید فایل خروجی مورد نظر خود را بسازید و در صورت تمایل برای اضافه شدن به گنجور آن را به نشانی ganjoor@ganjoor.net ارسال کنید (توجه داشته باشید که اضافه شدن آثار ارسالی به سایت یا اضافه شدن آن به گنجور رومیزی منوط به تصمیم اداره‌کنندهٔ سایت است و در حال حاضر آثار شاعران ناشناس یا جوان معاصر و همینطور فایلهای حاوی حجم اندک از شعرهای یک شاعر یا شامل اشعار حاوی محتوای نامناسب از جمله مواردی هستند که پذیرفته نخواهند شد).

۴۴ نظر برای “ویرایشگر گنجور رومیزی”

  1. حمیدرضا گفته:

    @علی شیروانی:
    ممنون از لطف شما
    منظور من از ارجاع شما به این صفحه (که خوب دوستان زیادی رو ارجاع می‌دم به این صفحه)، همون پاراگراف اول و متن تکراری «امکانات محدود» بود. در هر حال، برای اضافه شدن به روش OCR فعلاً من علاوه بر بیدل و قاآنی، دیوان کامل بهار و همینطور کلیات امیرمعزی را در برنامه دارم که با روندی که پیش می‌ره شاید تا ماهها طول بکشه اضافه شدنشون و متأسفانه خود من هم وقتی که برای قسمتهای مختلف گنجور می‌گذارم انقدر هست که به چیزی بیش از این نرسه. لذا ارجاع دوستان به این صفحه، علاوه بر توجیه علت عدم امکان اضافه شدن شاعران مورد نظرشون به گنجور یکی هم به این دلیله که بعضی از دوستان واقعاً امکانش رو دارن و حاضرن برای گسترش گنجور از وقت خودشون هزینه کنن و این صفحه می‌تونه راهنمای آغاز کار باشه.

  2. نوشاد رکنی گفته:

    سلام. زودتر از اینها و بیش از اینها باید از شما سپاسگزاری می‌کردم، اما کارتان آنقدر ارزنده است که زبان تشکرم نیست … ای کاش نسخهٔ موبایل را هم برای گنجور در نظر می‌گرفتید یا صفحهٔ وب سبک‌تر (بدون تصویر شاعران) که جستجو از طریق اینترنت موبایل که این روزها بسیار کارگشاست امکان‌پذیر باشد. در حال حاضر جستجو از طریق موبایل خوب کار نمی‌کند و از هر چند بار، یک بار بر حسب شانس جواب می‌دهد. باز هم سپاس، شاد و خوش و خرم باشید.

  3. مسعود گفته:

    سلام.خیلی خیلی ممنون . من را ببخشید که سؤالم را در حاشیه شعر بیان کردم.من هم مثل نوشاد خواهان نسخه موبایل گنجور هستم.بازم ممنون.امیدوارم سلامت و گل سلامتی در گلشنتان شکوفا باشد.

  4. محمد رضا کنعانی گفته:

    سلام و عرض ادب
    اگر به تعداد انگشتان دستمان، هم‌چون شما و همکارهایتان، عاشق به‌ادبیات داشتیم
    بی‌شک، وضعمان به شکل جهانی، بهتر از این بود.
    قامتتان خم مباد و تنتان به ناز طبیبان نیازمند مباد
    در بسیاری از گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی از شما تشکر می‌کنم و شما را به‌عنوان خدمت‌گذاری کم‌نظیر به ادبیات کشورمان معرفی می‌کنم.

  5. کمال داودوند گفته:

    باسلام به آقای محمدی ودست اندرکاران خوب گنجور
    اززحمات خوب شماجهت جابجایی سایت ووقفه ایکه ،
    درسترس قرارگرفتن آن وبرقرای باسایت گنجور وزحمات شمادراینروزوهای
    اخیرکمال قدردانی رامینمایم.مرسی

  6. علی کاظم زاده گفته:

    سلام
    در میان شاعران نخبه ی معاصر که البته کمتر شناخته شده هستند و تأثیر اشعارش در میان سایر شاعران به وفور دیده می شود استاد مسلم شعر جناب آقای حیدر میرانی است . که ایشان تسلط شگرفی بر حروف ابجد دارند و با استفاده از همین حروف ابجد چندین سرقت ادبی از کارهای خود را اثبات کرده است . بنده یکی از کتاب های استاد را ورق به ورق تایپ کرده ام

  7. هوشنگ فاتح گفته:

    با درود و صدها سپاس به کلیه گردانندگان فرهیخته گنجور .
    چند سالی است که بنده از حاصل دسترنج شما کسب فیض مینمایم .اوایل سرعت پیشرفتتان بسیار شتابان بود ولی متاسفانه چند صباحی است که به نظر این حقیر از آن شتاب کاسته شده .
    امیدوارم که دلیل خستگی دلزدگی یا دلمردگی نباشد .و الباقی خوانی دگر که آن هم با دعای ما و پا در رکابی شما میگذرد همیشه پایدار و پویا باشید.

  8. احمدی گفته:

    سلام معنی قصیده ها اگرامکان دارد بذارید

  9. Khanume M گفته:

    سلام خیلی ازتون ممنونم برا این سایت عالی و تک !

    فقط به نظرم از بین همه شاعرا جای خالی ایرج میرزا عجیب حس میشه

    بازم متشکریم از زحماتتون

  10. مفقود الاثر گفته:

    شما آقایید کارتون درسته خدا خیرتون بده
    کارتون از عالی هم عالی تره
    خدا قوت و ایام به کامتون

  11. Daniel گفته:

    I wish you had plans to include English translations too.

  12. Ehsan گفته:

    دوستان عزیز من هرچقدر به سایت شما نگاه می کنم نمی توانم از شما تشکر نکنم واقعاً از شما متشکرم و امیدوارم که این کار شما همچنان ادامه پیدا کند و همواره باعث پیشرفت و ترقی فرهنگ و هنر این کشور باشید

  13. محمد رضا گیوه ئی گفته:

    با عرض سلام
    ضمن سپاسگزاری از شما به خاطر ارائه این مجموعه بسیار خوبتان انتقادی داشتم
    چرا اشعار دیگر شاعران کشور که دیوان و یا کتب شعر آنها در بازار موجود است را به تدریج به مجموعه خود نمی افزایید؟
    چای اشعار شاعرانی چون همام تبریزی در مجموعه گرانسنگ شما جدا خالیست.
    با تشکر

  14. NINJA_11 گفته:

    سلام
    یه سؤال داشتم :
    چرا شعر معروف مولوی که میگه :
    “از کجا آمده ام ، آمدنم بهر چه بود به کجا میروم آخر ننمایی وطنم”
    در گنجور رومیزی وجود نداره؟
    هر چقدر جستجو کردم پیداش نکردم. بخش جستجوش خوب کار نمیکنه.
    یه نقد دیگه در مورد گنجور رومیزی : زمانی که فونتش رو تعییر میدی (مثلاً ایران نستعلیق رو انتخاب میکنی) و جستجو میکنی این هایلات قرمز یکجای دیگه است و اون کلمه یک جای دیگه.

  15. حسن امام گفته:

    سلام علیکم
    خدا قوت با تشکر از زحمات شما
    از شما خواهش می کنم که دیوان اشعار فارسی اسد الله خان غالب دهلوی را نیز شامل کنید
    چون برای تحقیق و تفحص باید به کتاب خانه ها مراجعه کنیم
    اگر این دیوان به مجموعه اضافه شود خیلی عالی خواهد بود.

    حسن امام امامی ارشد ادبیات فارسی قم .۹۳۹۴۱۰۸۳۸۴

  16. امیر گفته:

    وقت بخیر
    از زحماتتون کمال تشکر رو دارم

    بنده شعر خوان هشتم رو در اشعار مرحوم ثالث قرار دادم
    آیا این موضوع فقط روی لپتاپ من ذخیره شده یا در دسترس سایر عزیزان قرار میگیرد؟

    با سپاس
    ارادتمند

  17. حمیدرضا گفته:

    با سلام
    فقط در لپتاپ شما در دسترس است.
    باید در ویرایشگر از منوی شاعر خروجی شاعر را بگیرید فایل خروجی را برای ganjoor@ganjoor.net ارسال بفرمایید.

  18. تورج بهره‌مند گفته:

    با سلام و تشکر
    از اینکه سالها در نتیجه جستجوی اشعار ایرانی حاصل زحمات شما را میبینیم باعث غبطه خوردن به خدمات ارزنده ی جنابعالی به فرهنگ و ادبیات فارسی است. شما مثال بارز این نگاه هستید که تا به کی انتظار داریم بودجه های دولتی سایت یا نرم افزارهایی برای حفظ و نشر آثار پارسی زبانان انجام دهند و باید هر کدام از ما به سهم خودمان احساس مسئولیت کنیم. سالهاست از خدمات گنجور. بصورت رایگان استفاده کرده ایم، هزاربار تشکر برای خدمت شما کم است. کاش راهی برای مشارکت بیشتر مردم و اهالی قلم ایجاد میشد تا شبیه ویکی پدیا بار مسئولیت تقسیم و تشریک شود. من برای تامین سرمایه پروژه های شما در خدمت هستم و مطمئن ام که افرادی مثل من که حاضر به ابراز علاقه برای مشارکت و تامین و حمایت مالی و معنوی از این منبع جمع آوری شده هستند کم نیست. لطفاً مسیری برای ابراز حمایت و پشتیبانی مالی در اختیار من و سایر دوستان قرار دهید.

  19. حمیدرضا گفته:

    @تورج بهره‌مند:
    از لطف و بزرگواری جنابعالی متشکرم.
    راهکار کمک مالی اینجا مستند شده است:
    https://ganjoor.net/donate

  20. علیرضا گفته:

    سلام……..
    به نظرم چند شاعر زیر از کمبودهای گنجور هستند که امیدوارم با افزوده شدن آن ها در ادامه، این مسئله رفع شود:
    ۱٫ ابتهاج ۲٫ ناصرالدین شاه ۳٫ ابوالقاسم لاهوتی ۴٫ فرخی یزدی ۵٫ ادیب الممالک فراهانی ۶٫ مشتاق اصفهانی ۷٫ عبدالوهاب نشاط ۸٫ آذر بیگدلی ۹٫ سروش اصفهانی ۱۰٫ مجمر اصفهانی ۱۱٫ فتحعلیشاه ۱۲٫ مهدی حمیدی شیرازی ۱۳٫ سلطان ولد پسر مولانا؛ و البته بسیاری دیگر از افراد که ذکر نام آن ها خود نیازمند فهرستی طویل است.
    امیدوارم در آینده این اشعار نیز در دسترس قرار بگیرند.

  21. محمد گفته:

    با سلام و سپاس فراوان
    متأسفانه نرم افزار تشخیص وزن عروض ابیات دیگر قابل اجرا نمی باشد ، اگر بار دیگر فعال شود مانند قبل بسیار مفیدتر و پربارتر خواهد شد .

  22. حمیدرضا گفته:

    @محمد:
    اگر منظورتان سرود است کار می‌کند.

  23. علی معصومی گفته:

    سایت گنجور اعتبار و ارزش خاصی دارد تا اعتماد ادب دوستان را جلب نموده و سوالات آنها را بدرستی جواب دهد. خدا قوت دارم به زحمتکشان این سایت فاخر.

  24. پرفسور_آزاد گفته:

    دوستان شاعر بزرگ فروغ فرخزاد رو فراموش کردید جای تعجب داره

  25. روستایی گفته:

    سلام
    ضمن تشکر از خدمات دیجیتال شما در نشر ادبیات ، از شاعران ایرانی که به زبان های محلی هم شعر سروده اند ، یاد و مطلبی منشر نمایید ، حیف است از زحمات این شاعران و ادیبان ناشناخته و مهجور فیض نبریم ، میرزا علی معجز شبستری نمونه ای است ، که اشعارش به زبان ترکی است .
    قتد چای باهالاندی قالوب آواره سماور
    یوخدور کوموری قاینیا بیچاره سماور
    بیرگون گیده جخ جاتب بازاره سماور
    حقا که یقیتاً بیله دور سنده بیلور سن

    قند و چای گران شد آواره مانده سماور
    زغال نیست که بجوشد بیچاره سماور
    یک روز به سوی بازار می رود این سماور
    حقا که براستی این است و تو خود می دانی

    قرض الحسنه شیعه ی حیدر ده تاپولماز
    بی معامله پول تاجر ایراندا تاپولماز
    هر یرده تاپولسا بالا بو یرده تاپولماز
    واللهی یقیناً بیله دور سنده بیلورسن

    وام قرض الحسنه در شیعه حیدر پیدا نمی شود
    پول بدون بهره در تاجر ایراتی پیدا نمی شود
    هر کجا هم یافت شود ، در این جای کوچک پیدا نمی شود
    قسم به خدا ، به راستی این است و تو خود می داتی

  26. منصوره گفته:

    برای سپاس گزاری از تلاش شما می نویسم ممکن است و جمع نقص هایی دارد ولی کاری برجسته و فوق اعاده است در حوزه خدمت به ادبیات فاخر پارسی و همراه با پیشنهادی است اینکه :اگر بخواهم برای افزودن دیوان یا مجموعه شعر های ایرج میرزا، فروغ فرخزاد، سیمین دانشور، سیمین بهبهانی، مینا اسدی چگونه می شود و چگونه همکاری را آغاز

  27. محمد گفته:

    سلام..
    چرا گنجور نسخه‌ی اندروید نداره؟!
    الان سایت‌هایی هستن که به‌صورت آماده و بعضا رایگان قابلیت ساخت اپلیکیشن از روی سایت و یا از پایه رو فراهم می‌کنن..
    مثل پازلی یا…
    با داشتن اپلیکیش گنجور کاربران دارای پنل شخصی می‌شن که می‌تونن اشعار و شاعران موزدعلاقه‌شون رو مدیریت کنن..

  28. حمیدرضا گفته:

    سلام
    برای دسترسی به اپهای اندروید سازگار با گنجور اینجا را ببینید:
    http://blog.ganjoor.net/category/android/

  29. ناصر گفته:

    دوستانعزیز
    فقط خواستم صمیمانه ازشماوزحمتی که کشیده ایدتشکرکنم .مطمئنم این لطف شما اثرآن پابرجاخواهدبودوگام مهمی درشناختن ادب وفرهنگ این سرزمین نازنین می باشد. بدرودعزیزان

  30. سجاد حسن زاده گفته:

    با عرض سلام
    نخست سپاسگذاری میکنم بابت این فعالیت ارزشمند و ستودنیتون من و همسرم شعر خسرو و شیرین نظامی و شیرین فرهاد وحشی بافقی رو از روی مجموعه شما مطالعه کردیم و با صفحات وبسایت شما خاطرات شیرینی رقم زدیم
    اندیشه تان همراه سبز و مینوی باد

  31. مهرداد کبیری گفته:

    سلام لطفا حمله ی حیدری از باذل مشهدی را در گنجور بارگذاری کنید.
    http://dl.parsbook.com/server3/uploads/hamleye-heydari.zip
    با تشکر

  32. حمیدرضا گفته:

    فایل ارسالی PDF است و قابل استفاده نیست.

  33. ویراستار09191515288 گفته:

    همین مقدار هم عالی است ولی جای شعر نو خالی است

  34. صبا امیری گفته:

    سلام

    سایت بسیار خوب است. لطفاً بخش نظرات را دو قسمت کنید. یک قسمت فقط توضیح ابیات باشد و قسمت دیگر گفتگوی اشخاص. چون انقدر صحبتها در هم میشوند که از خیر مطالعه معنی ابیات میگذریم.

    با سپاس فراوان

  35. محسن گفته:

    سلام
    به جای اینهمه حرف و حدیث راجع به موضوعات پیش پا افتاده، لطفا سیستمی بگذارید تا بتوانیم خطاها و غلطهایی که ممکن است در متون و اشعار وبسایت یافت شود را با شما در میان بگذاریم.
    به جای این حرف ها سعی کنید وبسایت را ارتقا دهید و قابلیت های بیشتری به آن اضافه کنید
    ممنون

  36. حمیدرضا گفته:

    با سپاس، این سیستم مدتی است راه افتاده. به دکمهٔ «ویرایش» پایین اشعار توجه بفرمایید.

  37. پوریا گفته:

    باسلام پیشنهادی داشتم به سایت گنجور مبنی بر اینکه رنگ تصویر زمینه سایت گنجور تغییر پیدا کند چون کمی دلگیر است و رنگ های شادتر باعث لذت خوانش شعر در فضای بهتر میشود

  38. mahmood shams گفته:

    با سلام و سپاس بی کران از دوستان ‌و عزیزانی که سایت عالی و بی نظیر گنجور را طراحی کردند که در زمینه شعر و ادبیات فوق العاده است که بسیار بنده و دوستداران شعر و هنر و ادبیات را غرق در لذت می کند تا جایی که گذر زمان را متوجه نمی شویم ، عاشقانه سپاسگزارم و مفتخرم که چنین افراد فرهیخته و‌ مفید برای جامعه در ایران عزیز داریم ، فقط خواهشمندم در صورت امکان شاعران معاصر و بخصوص پر طرفدار از جمله سهراب سپهری ،‌ فریدون مشیری ، قیصر امین پور اضافه بفرمایید که سایت کامل تر شود از شاعران کلاسیک تا شاعران معاصر ‌، ارادتمند شما محمود شمس

  39. aksvare گفته:

    درود
    آیا ورژن اندروید این نرم‌افزار را هم دارید؟

  40. سمیرا قاسم زاده گفته:

    سلام وقتتون بخیر …من گوینده هستم و به لطف خدا دوستان میگن صدای گرم و پرانرژی دارم که خدا رو شاکرم داشتم اتفاقی از گنجور آثار خواجه عبدالله انصاری رو میخوندم که دیدم ویس نداره …خیلی دوست دارم صدای من هم تو این اپلیکیشن شما باشه من میتونم این پارت رو بخونم و براتون نمونه ارسال کنم …امیدوارم به دستتون برسه این پیام و خونده باشید
    هر روزتون خوش

  41. حمیدرضا گفته:

    خیر متأسفانه

  42. حمیدرضا گفته:

    اینجا را ببینید:

    http://ava.ganjoor.net/about

  43. ایرج گفته:

    با درود و سپاس از تلاش‌های عاشقانه‌ی شما. خواستم بگم اگه برای‌ نوشتن ( تایپ ) شعرهای جدید ( جهت درج در سایت ) به کمک نیاز دارید بنده با کمال افتخار آماده‌ی همکاری هستم. پیروز باشید.

  44. احمد خرم‌آبادی‌زاد گفته:

    کاری سترگ و درخور ستایش انجام میدهید. یکی از دوستان، پیشنهاد افزودن حاقظ به زبان انگلیسی را داده بودند. انجام چنین پیشنهاد خوبی، نیازمند زمینه‌هایی است که….
    به هر حال، H. Wilberforce Clarke با پشتکار و هوشمندی وصف‌ناپذیری این کار را به انجام رسانده که در سال ۱۸۹۱ میلادی در دو جلد به چاپ شده است که البته، جاهایی نیاز به ویرایش دارد.

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)