بیدل (ناقص) در گنجور رومیزی

22 فوریه 2010

تا به حال چیزی حدود یک چهارم دیوان غزلیات بیدل وارد گنجور شده (آمار اوزان این حجم از آثار بیدل) و هنوز غزلیات این شاعر، کامل وارد نشده. با این حال دو تن از دوستان تقاضای دسترسی به این اشعار در گنجور رومیزی را داشتند؛ با دریافت این فایل، خارج کردن آن از حالت فشرده، سپس اجرای فرمان «اضافه کردن مجموعه اشعار جدید» از منوی «ابزارها»ی برنامه می‌توانید حجم فعلی از غزلیات بیدل را به گنجور رومیزی اضافه کنید.

۳ نظر برای “بیدل (ناقص) در گنجور رومیزی”

  1. as گفته:

    سلام
    آفرین بر همّت والای تو
    به خاطر این همه تلاش و خدمات ارزنده ای که برای ادبیات فارسی انجام می دین واقعاً ازتون تشکر می کنم.
    چند تا نظر دارم دربارۀ گنجور رومیزی امیدوارم مفید باشن
    ۱- افزودن قابلیت جستجوی ترکیب و عبارت (تقریبا مثل قابلیت های گوگل)
    ۲- افزودن قابلیت محدود کردن جستجو به مصراع و بیت
    ۳- تفکیک نتایج جستجو با متغیرهایی مثل زمان(برای نمونه نگاه کنید به سایت http://www.noorlib.com/dlview/default.aspx) این طوری می تونیم مثلا سیر تطور یک واژه رو در قرون مختلف ببینیم.
    ۴- اگر در نتایج جستجو ابیات به صورت خطی و لینک به صفحۀ اصلی باشند بدون عناوینی مثل خانه، نام شاعر، نام شعر و …؛ خیلی تو وقت کاربر صرفه جویی می شه مخصوصا وقتی نتایج جستجو خیلی زیاد هستند.(برای نمون نگاه کنید به سایت http://www.parset.com/CULTURE/Poems/)
    با سپاس

  2. حميد گفته:

    دمت واقعا گرم خیلی به ادبیات ایران خدمت میکنی .

  3. دستفروش گفته:

    بسیار مفید

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)