گنجور رومیزی ویرایش ۱.۷

در این ویرایش از گنجور رومیزی «ویرایشگر شعر» به پیشنهاد یکی از دوستان، جهت استفادهٔ کاربرانی که تمایل دارند آثار شاعران را با استفاده از گنجور رومیزی تایپ و به پایگاه داده‌های آن اضافه کنند اضافه شده است.

برای دسترسی به ویرایشگر شعر گنجور رومیزی دکمهٔ آن را از طریق پنجرۀ تنظیمات به نوار ابزار اضافه کنید یا از منوی «ابزارها» فرمان «ویرایشگر شعر» را اجرا کنید.

دکمهٔ ویرایشگر

با استفاده از این پنجره می‌توانید «شاعر، «بخش» و «شعر» اضافه کنید و نام هر یک از این عناصر را تغییر دهید یا آنها را حذف کنید، به هر شعر «بیت معمولی»، «بیت بند» و «مصرع بند» اضافه کنید (با استفاده از فرمانهای نوار ابزار یا کلیدهای میانبر F1، F2 و F3) و یا بیت جاری را حذف کنید. هر مصرع به صورت یک جعبهٔ متنی نمایش داده می‌شود که با ویرایش آن تا زمانی که محتوای آن ذخیره نشده باشد رنگ زمینۀ آن زرد است. با جابجایی به جعبهٔ متنی بعدی یا قبلی (Tab یا Shift+Tab) یا ترک صفحۀ شعر جاری یا بستن ویرایشگر، متن آن به طور خودکار ذخیره می‌شود و رنگ زمینهٔ آن سفید می‌شود. در نهایت می‌توانید با «تولید خروجی» از آثار شاعر یا محتوای بخش فایلی بسازید که از طریق فرمان «اضافه کردن مجموعه اشعار جدید» از منوی «ابزارها»ی پنجرۀ اصلی گنجور رومیزی قابل انتقال به کامپیوترهای دیگر است و همینطور می‌توانید آن را برای من بفرستید تا به سایت گنجور اضافه‌اش کنم.

ویرایشگر شعر

تذکر مهم: از این ابزار برای تصحیح غلطهای تایپی اشعار موجود استفاده نکنید چرا که راهکاری برای اعمال آن به سایت گنجور وجود ندارد و تصحیح این گونه غلطها در سایت گنجور بر اساس گزارشهای ارسالی از طریق حاشیه‌های اشعار صورت می‌گیرد.

علاوه بر اینها، آثار اقبال و رهی در نصاب کامل این ویرایش از گنجور رومیزی نیز گنجانده شد. به‌روزرسانی را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

8 فکر می‌کنند “گنجور رومیزی ویرایش ۱.۷

  1. علی

    سلام بر آقای محمدی گل

    و عرض خسته نباشيد به جنابعالی اميدوارم هميشه در کارهايتان موفق باشيد به اميد وجود يک گنجور رو ميزی روی همه کامپيوترهای شخصی …

    بازهم بسيار ممنون بسيار کار زيبایی انجام داديد.

  2. مهدي صادقي

    سلام
    حرف و نظر خاصي ندارم ! فقط خواستم در اولين ديدارم از اين سايت از شما تشكر كنم … اين سايت يك گنج تما عيار است … همتتان پايدار
    يا هو

  3. ناشناس

    با تشکر از سایت بسیار خوبتان
    من هر چه سعی می کنم که برنامه گنجور رو دانلود کنم نمیتونم
    البته گزینه ی دانلود رو که می زنم و سایت source که باز می شه این سایت ارور میده.
    لطفا راهی به من پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.