ساغر؛ نرم‌افزار آزاد و رایگان شعر فارسی

22 دسامبر 2010

به همت آقای سیدرضی علوی‌زاده نرم‌افزار ساغر تهیه و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. پایگاه داده‌های این نرم‌افزار با گنجور رومیزی همخوانی دارد و از مزایای آن بر گنجور رومیزی می‌توان به عدم نیاز به نصب هیچگونه پیش‌نیاز (بر خلاف گنجور رومیزی که برای اجرا نیاز به سکوی ‎.NET دارد)، پشتیبانی از برگه‌ها، نمایش تصویر شعرا و همراه داشتن زندگینامه‌ای مختصر برای هر شاعر، جستجوی سریع و متفاوت با گنجور رومیزی، امکان کپی ابیات انتخاب شده، امکان ذخیرهٔ متن اشعار به فرمت PDF، HTML، TeX و متن ساده و مهمتر از همه امکان اجرای آن بر روی سیستم‌عاملهای لینوکس و مک‌اینتاش (علاوه بر ویندوز) اشاره کرد (در حال حاضر، تنها نصاب نسخهٔ ویندوز نرم‌افزار در دسترس قرار گرفته است). برای مشاهدهٔ اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.

جستجو در ساغر

توصیه می‌کنم کاربران گنجور رومیزی حتماً این نرم‌افزار را دریافت کنند و نظرات خود را با آقای علوی‌زاده (از طریق سایت ایشان در این نشانی) در میان بگذارند.

ساغر را دریافت کنید

۸ نظر برای “ساغر؛ نرم‌افزار آزاد و رایگان شعر فارسی”

  1. khak313 گفته:

    همه چیز یه طرف این روحیه شما یه طرف، واقعا از دیدن این پست و آشنایی با این روحیه و اخلاق شما خیلی خوشحالم .
    دست مریزاد

  2. طهمورث گفته:

    با سلام
    باید به نوبه ی خودم از اینجا از دست اندرکاران این سایت و سازندگان این نرم افزار عالی و بسیار خوب کمال تشکر را داشته باشم.
    بنده یک درخواست کوچک از سازندگان این نرم لفزار داشتم که مجموع اشعار استاد مهدی اخوان ثالث را در آپدیت های جدید این نرم افزار قرار دهند.
    با تشکر فراوان

  3. مهرداد گفته:

    سلام مهندس
    خیلی خبر خوبی بود امتحان می کنم امیدوارم به خوبی نرم افزار خودتون باشه
    به امید روزهای بهتر

  4. javid گفته:

    age mishe baram emailesh konid download nemishe

  5. ali bahrami گفته:

    از اینکه با این نرم افزار آشنا شدم خیلی خوشحالم و به همه شما دست اندرکاران این بلاگ و نرم افزار دست مریزاد می گم و امید دارم کارهای بیشتر وبهتری در آینده از شما شاهد باشیم
    پایدار باشید ./

  6. پدرام گفته:

    از تلاش شما بینهایت سپاسگزاریم

  7. مهراب گفته:

    Danlod nemishe:(

  8. مهراب گفته:

    Baram send konid dostan

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)