گنجور رومیزی ویرایش ۲.۴

4 مارس 2011

در این ویرایش پشتیبانی از اضافه کردن مجموعه‌های اشعار به صورت فشرده (zip) بدون نیاز به باز کردن آنها توسط برنامهٔ مجزا و همینطور امکان دریافت مستقیم مجموعه‌های اشعار از طریق محیط برنامه فراهم شده است.

علامتگذاری مجموعه‌ها برای دریافت
علامتگذاری مجموعه‌های جدید یافته شده برای دریافت
دریافت مجموعه‌های جدید

نصاب به‌روزرسانی این ویرایش را از این نشانی دریافت کنید.

۲۶ نظر برای “گنجور رومیزی ویرایش ۲.۴”

  1. مهرداد گفته:

    سلام
    کار بسیار راحت شد …فقط امیدوارم همونجور که قبلا هم با شما مطرح کردم کمی وقت بگذارید gdb ها دقیقا لوگو داشته باشه مثل گلوساریز برنامه ی بابیلون و با یک دبل کلیک اضافه بشن و پیشنهاد تازه تر برای تشویق دوستانی که در پیشرفت گنجور سهیم هستند …علاوه بر اضافه کردن امکانی که در بالا گفتم دقیقا مانند بابیلون روی این کار کنید که در هر مجموعه شعری که آماده می شه بشه توضیحاتی درباره ی ایجاد کننده ی gdb هم دید…که اون وقت در خود گنجور رومیزی هر کس با کلیک روی هر gdb بتونه این اطلاعات رُ ببینه البته همین الان در راهنما این امکان وجود داره همین امکان اخری که گفتم ولی این هم پیشنهادی بود که به نظرم رسید و گفتم مطرح شه…اولویت با این هست که با یک دبل کلیک gdb به دیتابیس اضافه شه و اینکه برای gdb ها یک لوگوی خوب طرح کنید از این حالت بی شکلی در بیان
    با سپاس از تلاشهای شما
    به امید روزهای بهتر

  2. مهرداد گفته:

    مهندس من درخواستم رُ پس می گیرم…شما فقط زحمت بکش تو نصاب بعدی توضیحاتی که در عکس نوشتی رُ به همون قسمت دریافت فهرست…اضافه کن..چون الان توضیحات مربوط به قبل از این “به روز رسان انقلابی” است 🙂 …فقط شاید مثلا برای جینگول شدن قسمت دانلود بشه یه درصد هم گذاشت که کسانی که کلی مجموعه نگرفتن بدونن چه قدر باید معطل شن…و سرور هم به نظر میاد هنوز رو source هست و به خاطر اونه که دانلود دیر شروع می شه…به هر حال سپاس فراوان برای این به روز رسانی انقلابی

  3. حمیدرضا گفته:

    @مهرداد:
    این کار نیمه تمومه و هنوز کار داره برای همینه که توضیحاتش قدیمیه. قصد دارم هر وقت فرصت و حوصله‌ش فراهم شد به جای این پنجره‌ها، پنجره‌ای جایگزین کنم که در گام اول بشه آدرس اینترنتی فهرستها رو انتخاب کرد، مثلاً آدرس اینترنتی فهرست مجموعه‌های تازه باشه یا آدرس اینترنتی تمام مجموعه‌ها (برای اونهایی که نصاب گنجور رومیزی بدون داده را دریافت خواهند کرد) یا اصلاً یه آدرس اینترنتی مجزا و دلخواه باشه که جایی غیر از گنجور مجموعه‌های مورد نظرش رو در دسترس می‌گذاره (ابزاری هم برای ساختن این فهرستها اضافه میشه)، در گام دوم فهرست رو دریافت کنه و انتخاب کنه که چی می‌خواد دریافت بشه، بعد از دریافت، اخطارهای مجموعه‌های تکراری رو ببینه و تصمیمگیری کنه، بعد اضافه بشن و تموم.
    اینطوری با یه رابط ساده‌تر میشه اون ایدهٔ گنجور رومیزی بدون پایگاه داده‌ها رو برای افرادی که دوست ندارن مجموعه‌های پیش‌فرض در اختیار باشه پیاده‌سازی کرد.

  4. مهرداد گفته:

    سلام دو باره
    حرفاتون درسته ..شما من رو یاد اون ایده ی “گنجور لایت” انداختین که مطرح کرده بودم قبلا…و می دونم به دلیل کمبود وقت نمی شه خیلی از ایده ها رُ زود اجرا کرد…فعلا مشغول گلسرخی هستم تموم شد با چند پیشنهاد دیگه مزاحمتون می شم در ای میل
    فعلا

  5. احمد گفته:

    دانلود نمیشه لینکش مشکل داره .
    دانلود نمیشه لینکش مشکل داره .
    دانلود نمیشه لینکش مشکل داره .
    دانلود نمیشه لینکش مشکل داره .

  6. حمیدرضا گفته:

    @احمد:
    اولاً فکر می‌کنم باید یادآوری کنم که این چیزی که اینجا می‌تونی داونلود کنی یه نرم‌افزار کامل نیست و حتی اگه داونلود بشه به تنهایی به دردی نمی‌خوره.
    باید اول بری اینجا اصل برنامه رو دریافت کنی:
    http://ganjoor.sourceforge.net
    نصبش کنی بعد این یکی رو.
    لینکها هم درستن، فقط کمی طول می‌کشه تا داونلودش شروع بشه.

  7. مهران گفته:

    خسته نباشید

    ولی من ترجیح می دم لینک این نسخه رو بصورت یک setup کامل + همه مجموعه های اضافی و اصلاحاتی که از روی حاشیه های نسخه آنلاین استخراج شده است دانلود کنم.

    آیا ممکن است؟؟

  8. حمیدرضا گفته:

    @مهران:
    پیشتر هم در جواب دوست دیگه‌ای اشاره کرده‌م، زحمت تهیه (معمولاً من برای نصاب کامل از سایت دوباره خروجی داده هم می‌گیرم تا تصحیحاتی که روی سایت شده اعمال بشه، بعد باید مجموعه‌هایی که توی سایت نیستن بهشون اضافه بشه و مطمئن بشم چیزی جا نیفتاده، ضمناً سعی می‌کنم توی معرفی برنامه اسم دوستانی رو که چیزی به گنجور رومیزی اضافه کردن بگنجونم و …) و آپلود نصاب کامل (با توجه به اینترنت و کامپیوتر نه چندان سریع من) یه کم زیاده ، سعی می‌کنم ورژنهایی که مهمتر هستن رو براشون نصاب کامل تهیه کنم. توی ویرایش بعدی که توی یکی از نظرات بالا راجع به امکاناتش صحبت کرده‌م حتماً نصاب کامل رو درست می‌کنم و در دسترس می‌گذارم. این ویرایش از نظر خودم ناکامله و علت انتشارش هم اینه که به تجربه، فکر می‌کنم اگر کارهای ناکامل رو همینطوری نگه دارم به امید رسیدن به نقطهٔ کمال، کامل کردنشون از نظر حوصله و انگیزه سخت میشه و پیش نمیرن.

  9. جهان بزرگی گفته:

    سلام
    بیش از ده بار لینک دانلود را کلیک کردم و هر دفعه چندین بار انواع لینک ها را برنامه بیچاره چک کرد اما دانلود شروع نشد …. لطفا در صورت امکان فایل را برایم ایمیل کنید … ممنون…

  10. مهران گفته:

    @حمید رضا جان

    مرسی بابت توضیحات

  11. حمیدرضا گفته:

    @جهان بزرگی:
    دوستانی که مثل آقای بزرگی مشکل دارن از سایت file.am استفاده کنن. می‌رید توی این سایت، اول Url رو تیک می‌زنید، توی کادر متنی، آدرس فایل مورد نظرتون رو می‌دید، تیک By uploading your file, you agree to our Terms of Service رو می‌زنید و روی دکمهٔ Upload کلیک می‌کنید. بعد از چند لجظه توی همون صفحه متن آبی‌رنگ Link to file ظاهر میشه، روش کلیک کنید، در صفحهٔ بعد یه متن قرمز رنگ وجود داره (یه آدرس) روش کلیک کنید، در صفحهٔ بعد، روی Download Details بزنید تا فایل داونلود بشه.
    http://3.file.am/download2.php?a=8678&b=25a5ed0378be512090be73afb0dbdd59

  12. مونا گفته:

    خیلی خوب بود
    فقط اگه ممکنه امکان سلکت و کپی قسمتی از متن رو هم به گنجور اضافه کنید.(تا جایی که گشتم چنین امکانی رو تو نرم افزار ندیدم و فقط کپی کل متن بود)
    باز هم از زحماتتون ممنونم

  13. رضا شیخ سامانی گفته:

    سلام حمید رضا جان!
    یه پیشنهاد داشتم.
    این که گاهی یه مجموعه رو دو بار اضافه می کنیم و دو تا مجموعه میاد توی لیست.
    اگه بشه یه امکانی برای تشخیص باشه که بفهمه یه مجموعه تکراریه.
    یا این که بهتره به صورت دستی باشه و دو تا مجموعه رو مقابله کنه و اضافات رو بده به یکی و دیگری رو حذف کنه.
    یعنی یه دکمه رو بزنیم و دو تا مجموعه رو انتخاب کنیم و نرم افزار اون دو تا رو مقابله کنه و بر اساس میزان شباهت یا تفاوت, گزینه های مختلف رو در اختیار کاربر بذاره.

  14. رضا شیخ سامانی گفته:

    سلام حمید رضا جان.
    سپاس از این همه لطف و تلاشت.

    یه تذکر: وقتی توی گنجور فونت رو عوض می کنم جاهایی که “ه” کرسی” ی” هست رو یه جور دیگه نشون میده مثلا:”گوشه ی تنهایی” یا گوشه تنهایی” رو “گوشهٔ تنهایی” نشون میده که موقع تغییر فونت “ه”ی کرسی همزه خیلی بزرگ و غیر معمولی دیده میشه.
    چرا!

  15. ساسان گفته:

    سلام دوست عزیز
    از خدمتی که به ادبیات فارسی می کنید کمال تشکر را دارم .
    در صورت امکان کتب با ارزش نثر فارسی را هم به گنجور اضافه کنید . کتبی مانند تاریخ بیهقی ، کشف المحجوب ، ….
    مجددا سپاسگذارم

  16. حمیدرضا گفته:

    @رضا شیخ سامانی:
    اگه از ویرایشهای اخیر برنامه استفاده کنید، چنین امکانی وجود داره. هر چند اشکال هم داره (اخطار داده میشه و میشه آثار قدیمی رو حذف کرد). در هر حال شعرای تکراری رو می‌تونید از طریق ویرایشگر، رفتن به سراغ آثار شاعر مورد نظر و انتخاب گزینهٔ «حذف شاعر» از منوی بازشوی دکمهٔ «شاعر جدید» حذف کنید.

  17. حمیدرضا گفته:

    @رضا شیخ سامانی:
    در مورد مشکل هٔ چسبان، مشکل از فونتیه که استفاده می‌کنید. در صورتی که به استفاده از این فونت اصرار دارید می‌تونید ویرایشگر گنجور رومیزی رو بازکنید، از منوی دکمهٔ ابزارها، عنوان «جایگزینی در پایگاه داده‌ها» رو انتخاب کنید و «هٔ» را با «ه‌ی» یا Shift+G جایگزین کنید.

  18. حمیدرضا گفته:

    @ساسان:
    اینجا رو ببینید:
    http://blog.ganjoor.net/1389/04/27/dg-editor

  19. جواد گفته:

    به عنوان یک تازه وارد فقط میتوانم تشکر کنم

  20. kamran گفته:

    با سلام
    اگه ممکن باشه امکان تنظیم خودکار طول مصرع به برنامه اضافه بشه،البته احتمال میدم که کار سختی باشه چون غیر از زرنگار تحت داس در برنامه دیگه ای ندیدم.

  21. محمد هادی گفته:

    قصد ندارید برنامه رو برای سیستم عامل های دیگه هم اماده کنید
    (android & ios)

  22. حمیدرضا گفته:

    @محمدهادی:
    امکانش برای من فراهم نیست. البته «ساغر» روی لینوکس و مک اجرا میشه:
    http://pojh.iblogger.org/saaghar

  23. حمیدرضا گفته:

    @kamran:
    فکر می‌کنم کار سختی باشه ولی شاید در بلندمدت اضافه بشه.

  24. وحید گفته:

    خدای من یعنی ممکنه اشعار خیام از توی فهرست گنجورحذف شده باشه!!!

  25. کامران گفته:

    هنوز هم برای دانلود از سورس فورگ مشکل دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کافیه تو گوگل یه سرچ می زدین… به این سایت یه سر بزنین خوب عمل میکنه چون خودم چند بار دانلود کردم.
    http://dodoee.com/sourceforge/

  26. علی گفته:

    سلام
    از زحمات شما صمیمانه متشکرم

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)