ادامهٔ دیوان هلالی و یک کتاب از شیخ محمود شبستری

17 آوریل 2011

سلام

خسته نباشید!

در پیوست تعدادی دیگر از غزلیات هلالی تا حدود میم را اضافه می‌کنم …

فایل دیگر هم کتاب کنزالحقایق شیخ محمود شبستری است که در سایت تصوف نسخهٔ چاپ سنگی آن موجود است. دو صفحه از کتاب موجود در سایت افتاده بود که من نتوانستم آن‌ها را جای دیگر پیدا کنم …

آقای علی پی‌سپار به همراه پیام فوق، در ادامهٔ کار قبلیشان روی دیوان هلالی مجموعه‌ای شامل ۲۰۸ غزل دیگر از هلالی جغتایی و همینطور مثنوی کنزالحقایق شیخ محمود شبستری را فرستاده‌اند که هر دو مورد هم‌اکنون روی سایت در دسترسند. کاربران گنجور رومیزی می‌توانند فایلهای مناسب برای اضافه کردن دیوان هلالی (شامل غزلیات جدید) را از این نشانی و آثار شیخ محمود شبستری را از این نشانی دریافت کنند. یادآور می‌شوم که راه آسان‌تر و سریع‌تر دریافت این مجموعه‌ها در این برنامه، استفاده از گزینهٔ «دریافت فهرست مجموعه‌های اشعار …» از منوی «مجموعه‌ها»ی گنجور رومیزی به شرحی که پیشتر آمده (اینجا) می‌باشد.

دیوان هلالی جغتایی

۳ نظر برای “ادامهٔ دیوان هلالی و یک کتاب از شیخ محمود شبستری”

  1. مهرداد گفته:

    حمید رضای عزیز به نظر من ضروری تر از همه چیز فعلا کار بر روی قابلیت های سرچ (جستجو) در این برنامه است که خیلی نیاز به ارتقا دارد و اگر بتوان آن را در زمینه جستجو به قابلیت هایی مثل سی دی های مرکز نور یا درج تبدیل کرد،حقیقتا دستاورد بزرگی خواهد بود.آیا نمی توان برنامه را طوری نوشت که هنگام جستجو فاصله ها و حرکت های حروف را نادیده بگیرد؟

  2. حمیدرضا گفته:

    @مهرداد:
    ویرایش جدید ساغر امکاناتی در این مورد اضافه کرده. در مورد گنجور رومیزی فعلاً قولی نمیدم.

  3. داریوش گفته:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    از زحمات دوستان سپاسگزارم . امیدوارم تغییرات به گونه ای در گنجور صورت پذیردی که برای پژوهش مناسب باشد همانطور که آقای مهرداد گفته اند مثل نور و نه مثل درج چرا که درج برای پژوهش مناسب نیست و منبع مشخصی ندارد و شماره صفحه هم نمی دهد. درج ۴ که دیگر به کلی بی مصرف است (البته برای پژوهشگران) خواهشمند است نحوه افزودن متن به مجموعه گنجور خودم را به من یاد بدهید دریافت کرده ام اما چگونه باد به مجموعه ام اضافه کنم.
    همگی زنده و پاینده باشید یا علی

نظرتان را بنویسید (نکتهٔ مهم: اگر برای نوشتن حاشیه در مورد شعرها اینجا آمده‌اید اشتباه آمده‌اید و باید در خود سایت گنجور حاشیه بگذارید. نظرات بی‌ربط به این نوشته پاک می‌شوند.)